Dagmar Pecková uspořádala koncert ke svým 60. narozeninám v Chrudimi

Dagmar Pecková včera uspořádala koncert pod názvem Dagmar Pecková 60! To nevadí! k opožděné oslavě svého životního jubilea. Koncert byl taktéž připomínkou jejího prvního profesionálního vystoupení, které se uskutečnilo ve stejný den před čtyřiceti lety.

Dagmar Pecková (foto Pavel Petruška)
Dagmar Pecková (foto Pavel Petruška)

Na pódiu Dagmar Peckovou doprovázelo multižánrové uskupení Epoque Quartet a Miroslav Hloucal Jazz Band. Pecková si vybrala písně z repertoáru Kurta Weilla, skladatele, jehož tvorbě se intenzivně v posledních deseti letech věnovala.

„Vlastně můžeme Weilla považovat za hudebního reformátora. Stejného, jakým byl Christoph Willibald Gluck nebo Richard Wagner. Za oněch celých padesát let svého života, který prožil v Německu, Francii a Americe, byl ovlivněn nejen klasikou, ale i jazzem nebo francouzským šansonem,“ uvedla Pecková.

Jejím prvním profesionálním vystoupením byla hlavní ženská role Louisy v americkém muzikálu Snílci v divadle Alfa, které v roce 1981 bylo scénou plzeňské operety v době rekonstrukce hlavní budovy. Premiéra se konala 27. června 1981, kdy Peckové bylo čerstvě dvacet let. „Dostala jsem ve škole tip, že se hledá právě představitelka Luisy ve Snílcích. A protože jsem nevěděla, co ta role obnáší, jak bych taky mohla v zavřeném Československu, tak jsem se přihlásila na konkurz. Vyhrála jsem a byla z fleku angažovaná,“ popsala pěvkyně začátek své profesionální kariéry. Na zkoušky musela jezdit z Prahy a skloubit je se studiem. V Plzni ještě vystupovala jako Anička v operetě Paula Burkharda Ohňostroj, další sezonu už měla angažmá v pražském Hudebním divadle v Karlíně.

Pecková se snažila dostat do Národního divadla, což skončilo památnou větou tehdejšího šéfa opery divadla Zdeňka Košlera: „Vraťte se ke svým šibřinkám.“ Změna nastala po jejím setkání se sopranistkou Antonií Denygrovou. Pecková se přeorientovala ze sopránu na mezzosoprán a v roce 1985 úspěšně prošla konkurzem do operního studia v Drážďanech. O dva roky později již zářila v roli Cherubína jako sólistka tamní Semperovy opery a v letech 1989 až 1991 v Berlínské státní opeře. V roce 1991 byla stálým hostem opery ve Stuttgartu. Před dvěma lety oznámila, že končí s operou, protože se jí kvůli menopauze změnil hlas. Věnuje se svým novým projektům, například festivalu Zlatá Pecka Chrudim.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments