Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Do Jihočeského divadla nastupuje nový ředitel Lukáš Průdek
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Do Jihočeského divadla nastupuje nový ředitel Lukáš Průdek

ČTK
Publikováno 31/10/2014
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Ředitelem Jihočeského divadla bude od 1. listopadu dvaatřicetiletý Lukáš Průdek, syn režiséra Josefa Průdka. Rodák z Českých Budějovic, absolvent pražské DAMU, který naposledy působil v Dejvickém divadle. Ve funkci vystřídá senátora Jiřího Šestáka.

„Nejsem pan Šesták, a tak je jasné, že ze své povahy budu dělat mnoho věcí jinak. Například jsem osobou zcela apolitickou, mým hlavním cílem je, aby za Jihočeské divadlo mluvily především jeho umělecké výsledky a vzdělávací a společenský přínos, který pro svůj region má,“ okomentoval dnes svůj nástup do čela Jihočeského divadla Lukáš Průdek.Mezi jeho priority patří budoucnost Otáčivého hlediště v Českém Krumlově, modernizace budovy Jihočeského divadla, hledání vícezdrojového financování nebo třeba rozšíření marketingových aktivit cílených na zahraniční diváky.

Výpadek sezony divadlo po odstranění nynější točny v Českém Krumlově, po kterém léta volá výbor UNESCO, nepředpokládá. V komisi pro řešení otáčivého hlediště všechny zúčastněné strany dospěly ke kompromisnímu řešení. Nová, demontovatelná točna se dá vybudovat po sezoně. Průdek věří, že budoucnost otáčivého hlediště se v dohledné době vyřeší. „Oficiální vyjádření UNESCO jsme my ani ministerstvo kultury po srpnové návštěvě komisařek v Krumlově zatím nedostali. UNESCO může k problematice otáčivého hlediště vydat doporučení, která nemůžeme předvídat, a tak nezbývá než čekat,“ uvedl Průdek.

Podstatu vícezdrojového financování lze podle něj naplnit jen tak, že divadlo bude mít více zřizovatelů. V ideálním případě by měly být tři: ministerstvo kultury, Jihočeský kraj a město České Budějovice. Další část nákladů musí pokrýt divadlo svými tržbami a penězi od sponzorů. Ti se dají najít především pomocí významných a úspěšných projektů, míní Průdek.

Generálním hudebním ředitelem opery podle něj zůstane Mario De Rose. „Pod jeho vedením roste nejen kvalita orchestru, ale i potěšení hráčů ze svěřené práce. Hráči totiž vědí, že pod Mariovým vedením má práce význam i pro jejich vlastní umělecký rozvoj,“ uvedl Průdek.

Dnes divadlo uvádí světovou premiéru skladby Stabat Mater Josého Cury, což bude už třetí spolupráce s tímto světoznámým tenorem a renesančním člověkem. Divadlo získalo pro spolupráci i jiné významné zahraniční umělce a do budoucna chystá další projekty přesahující hranice regionu, které budou mít minimálně celostátní význam. „Bez Mariovy účasti bychom tyto projekty posilující prestiž města a kraje nemohli uskutečnit. Mít svého ‚superMaria‘ se rozhodně vyplatí,“ konstatoval nastupující ředitel.

Zvědavý je na premiéru Psa baskervillského před otáčivým hledištěm v režii Petra Zelenky a také světová premiéra inscenace Poker Face bude podle něj lahůdkou. Divadlo ji bude uvádět na nově otevřené studiové scéně Na půdě. Z repertoáru Malého divadla doporučuje hru Jak jsem byl Cyrano. Velká očekávání v něm vzbuzuje také Baron Prášil na otáčivém hledišti. Figarova svatba, Aida a Labutí jezero jsou připravované tituly operního a baletního souboru. „Bude to krásná sezona,“ míní nový ředitel jihočeské divadelní scény.

Foto archiv 

TémataJihočeské divadlo České BudějoviceLukáš PrůdekOtáčivé hlediště Český Krumlov
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Hudba z podhůří Kavkazu
Další článek Osobnosti české opery: Josef Munclingr
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up