Dobrý příslib pro příště – stále rostoucí úroveň
Úroveň prezentovaných výkonů (na ČKMD jde o to, zahrát si, ne soutěžit) měla ve srovnání s předchozími ročníky opět mimořádně dobrou, stoupající úroveň. Za to je nutno vyslovit velký dík všem pedagožkám a pedagogům zúčastněných základních uměleckých škol prakticky z celé republiky, samozřejmě zúčastněným mladým pianistům a také rodičům, kteří své děti vedou a podporují v poznávání hudebních krás. Po všechny čtyři koncerty bylo auditorium sv. Vavřince (cca 90 míst) zcela zaplněno. Skvělým doplněním sobotního programu bylo exposé klavírního virtuosa a pedagoga HAMU Tomáše Víška, který prezentoval díla Ervína Schulhoffa a Jaroslava Ježka s odborným výkladem o jejich potenciálním využití v pedagogické praxi.
Následně pak byl proveden nově vydaný cyklus Lekníny pro čtyřruční klavír skladatelky Jindry Nečasové Nardelli, vydaný nakladatelstvím Musica gioia. Úžasnou radostí z hudby byl naplněn nedělní seminář o improvizačním umění skladatelem, profesorem Pražské konzervatoře Jiřím Pazourem. Přítomní tak měli možnost nahlédnout do tajů specifického interpretačního umění, jímž improvizace je. Velké absolutorium náleží celému organizačnímu týmu ČKMD včele s klavíristkou a pedagožkou Evou Doušovou a produkční, studentkou FAMU Alžbětou Málkovou. Festival ČKMD 2020 se úspěšně uzavřel a před všemi organizátory stojí nelehký úkol připravit tak trochu již jubilejní pátý ročník 2021. A závěrem poděkování všem sponzorům a podporovatelům (MK ČR, OSA, ZP Consult, s.r.o. a ZUŠ Štefánikova).
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]