Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Dobrý příslib pro příště – stále rostoucí úroveň
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaKlasikaZ domova

Dobrý příslib pro příště – stále rostoucí úroveň

Jak jsme již avizovali začátkem minulého týdne, proběhlo ve dnech 25. až 26. ledna 2020 setkání mladých klavíristů „Česká klavírní moderna dětem“(ČKMD). Celkový počet zúčastněných se nakonec v důsledku ne zcela vydařených sportovních aktivit v podobě zraněných rukou ustálil na 86 mladých interpretů, kteří na čtyřech koncertech hráli skladby 35 českých skladatelů 20. století a skladatelů současných. Řada z nich byla v programu koncertů zastoupena vícenásobně.

Eduard Douša
Publikováno 27/01/2020
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Úroveň prezentovaných výkonů (na ČKMD jde o to, zahrát si, ne soutěžit) měla ve srovnání s předchozími ročníky opět mimořádně dobrou, stoupající úroveň. Za to je nutno vyslovit velký dík všem pedagožkám a pedagogům zúčastněných základních uměleckých škol prakticky z celé republiky, samozřejmě zúčastněným mladým pianistům a také rodičům, kteří své děti vedou a podporují v poznávání hudebních krás. Po všechny čtyři koncerty bylo auditorium sv. Vavřince (cca 90 míst) zcela zaplněno. Skvělým doplněním sobotního programu bylo exposé klavírního virtuosa a pedagoga HAMU Tomáše Víška, který prezentoval díla Ervína Schulhoffa a Jaroslava Ježka s odborným výkladem o jejich potenciálním využití v pedagogické praxi.

Následně pak byl proveden nově vydaný cyklus Lekníny pro čtyřruční klavír skladatelky Jindry Nečasové Nardelli, vydaný nakladatelstvím Musica gioia. Úžasnou radostí z hudby byl naplněn nedělní seminář o improvizačním umění skladatelem, profesorem Pražské konzervatoře Jiřím Pazourem. Přítomní tak měli možnost nahlédnout do tajů specifického interpretačního umění, jímž improvizace je. Velké absolutorium náleží celému organizačnímu týmu ČKMD včele s klavíristkou a pedagožkou Evou Doušovou a produkční, studentkou FAMU Alžbětou Málkovou. Festival ČKMD 2020 se úspěšně uzavřel a před všemi organizátory stojí nelehký úkol připravit tak trochu již jubilejní pátý ročník 2021. A závěrem poděkování všem sponzorům a podporovatelům (MK ČR, OSA, ZP Consult, s.r.o. a ZUŠ Štefánikova).

TémataJiří PazourTomáš Víšek
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Světlem světa je láska! Nová Turandot v pražském Národním divadle
Další článek Brněnské krematorium se na jeden večer změní v koncertní síň
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up