Domingo jako dirigent megaprodukce Aidy. Nové Operní kukátko
Anna Netrebko poprvé jako Manon Lescaut v Metropolitní opeře
Titulní roli Manon Lescaut v Pucciniho stejnojmenné opeře poprvé na scéně newyorské Metropolitní opery ztělesnila globální operní diva Anna Netrebko.

Americká kritika sopranistku chválí za vynikající vokální výkon, výrazovou charakteristiku i kvalitní herecký výkon, ve kterém zdůrazňuje koketnost, ale také osamocenost a zranitelnost hrdinky v mužském světě. Marcelo Alvarez zpívá skvěle Rytíře Des Grieux a dává postavě nezvyklou citlivost. Výborné kritiky sklízí i Christopher Maltman jako Lescaut. V sérii šesti představení od 14. do 30. listopadu 2016 zastoupila 21. listopadu Annu Netrebko Kristīne Opolais.
Český divák měl možnost poznat inscenaci režiséra Richarda Eyreho, která přenáší děj z období rokoka do okupované Francie během druhé světové války, v březnovém přenosu 2016 v hlavní roli právě s Kristīne Opolais pod taktovkou Fabia Luisiho (výběr recenzí ze zahraničního tisku najdete zde). Současnou sérii představení diriguje Marco Armiliato.
Anna Netrebko tráví volný čas v New Yorku se svým manželem a synem Tiagem, a i tak renomovaný deník jako The New York Times věnuje článek nejen jejímu vystoupení na první newyorské scéně, ale také jejím nákupům v metropoli. V článku Anna Netrebko Shops the Way She Sings: Exuberantly (Anna Netrebko nakupuje obdobně, jako zpívá: bujně) ji reportéři sledovali na nákupech módního zboží a dárků pro rozsáhlé příbuzenstvo a četné přátele. Celý článek najdete zde .
Plácido Domingo jako dirigent
Plácido Domingo bude 5. srpna 2017 dirigovat Verdiho Aidu na gigantickém olympijském stadiónu v Mnichově. Slavný tenorista-barytonista a dirigent bude dirigovat podle plánu většinu představení na turné po evropských zemích. Megaprodukce (patrně se živými zvířaty) pak zažije vrchol před mnichovským publikem. Plně obsazený stadion má kapacitu 69.000 míst! K inscenaci a ke své kariéře zodpovídá Domingo dotazy deníku Abendzeitung München v článku s entuziastickým podtitulkem Wir schaffen damit ein neues Publikum (Takto vytvoříme nové publikum) – rozhovor najdete zde .

Jonas Kaufmann má stále zdravotní problémy
Jonas Kaufmann odřekl koncert v madridském Teatro Madrid, naplánovaný na úterý 22. listopadu 2016. Setrvávající zdravotní problémy sedmačtyřicetiletého pěvce donutily v uplynulé sezoně zrušit koncerty a představení v Mnichově, Berlíně, Baden-Badenu i Paříži, minulý týden také stornoval své vystoupení s písňovým recitálem v Güterslohu. Nejdříve mu přetrvávající problémy s protrahovaným zánětem dutin zabránily vystoupit na koncertním turné (také v Praze) a nyní již více než dva měsíce umělecky absentuje na operních i koncertních pódiích z důvodů potíží s hlasivkami.

Orfeus – věčná operní inspirace
Theater an der Wien připravilo v sérii recitálů a koncertních provedení oper komponovaný večer s dvojicí renomovaných interpretek staré hudby, které na scéně Divadla na Vídeňce již opakovaně vystupovaly. Korejská sopranistka Sunhae Im zde zpívala například Amora v Gluckově Orfeovi, americká mezzosopranistka Vivica Genaux zde ztvárnila role v Haydnových a Gluckových operách na scéně i na koncertu.

Pod prostým názvem Orpheus nalezneme samozřejmě nejen ukázky ze zásadního díla operní reformy Orfeo ed Euridice Christopha Willibalda Glucka, ale i segmenty z děl operních i kantátových, která se netěší takové proslulosti. Program obsahuje například kantátu Orfeo (cca 1735) Giovanniho Batisty Pergolesiho, části z Händelovy serenaty Il Parnasso in festa (Parnas slaví, 1734) s mytologickým námětem, árie ze zapomenuté opery Giovanniho Alberta Ristoriho I lamenti d’Orfeo (Orfeovy nářky, 1749) nebo árie z operního pasticcia Nicoly Porpory Orfeo (1736). Capella Gabetta vystupuje pod taktovkou svého zakladatele Andrese Gabetty 23. listopadu 2016.
Na co jsme zapomněli
Česká sopranistka Zuzana Marková zpívala v Marseille v koncertní verzi Donizettiho Anny Boleny titulní roli v prvotřídním obsazení. Přes ohlášenou laryngitidu pěvkyně sklidila velmi slušné kritiky.

Jejími partnery byli mezzosopranistka Sonia Ganassi (Giovanna Seymour) a Mirco Palazzi (Enrico VIII). Orchestr a sbor Opéra de Marseille vystoupily pod vedením specialisty na belcantová operní díla Roberta Rizziho Brignoliho. Pěvkyně zazpívala na dvou koncertech, 29. října a 2. listopadu 2016. S marseillskou operou Zuzana Marková spolupracuje opakovaně, zpívala zde jako stálý host Lucii z Lammermooru i Violettu Valéry a na DVD je dostupná inscenace půvabné opery Henriho Saugueta Les Caprices de Marianne (Marianniny rozmary, 1954) – sopranistka vytvořila v této tragikomické opeře podle de Mussetovy stejnojmenné divadelní hry titulní roli. Inscenace Sauguetovy opery putovala po několika francouzských scénách (také Marseille) v letech 2014 až 2016 v rámci velmi dobře připravené koprodukce. I na tuto sezonu má sopranistka, jež studovala vedle dalších disciplín zpěv u své maminky, profesorky Jiřiny Markové, ohlášeny dvě velké koloraturní role ve významných italských divadlech – Violettu Valéry v Palermu a Lucii z Lammermooru v Teatro La Fenice v Benátkách v dubnu a květnu 2017.
Erwin Schrott v Praze a Vídni
Erwin Schrott se chystá do Prahy, kde uvede svůj koncertní program Rojotango, který obsahuje latinskoamerická tanga i lidové písně.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky