Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Druhý abonentní koncert Českého národního symfonického orchestru ve znamení Čajkovského díla
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZ domova

Druhý abonentní koncert Českého národního symfonického orchestru ve znamení Čajkovského díla

Dirigent Ilya Mashkevich si svoji laťku staví po celý život stále výš, odmítá slevit ze svých představ o dokonalosti provádění hudebních děl. Ne vždy lehká cesta, po které od svých studií kráčel, formovala jeho přístupy k nastudování partitur, práci s orchestrem a sólisty. Hluboké ponoření do podstaty studovaného díla a následná osobitost a originalita při jeho realizaci, to jsou hlavní znaky Mashkevichovy práce.

PR
Publikováno 30/10/2019
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
Ilya Mashkevich (© 2019| fotomalý.cz)

Diváci ve Smetanově síni Obecního domu byli 16. října 2019 svědky precizního provedení tří děl Petra Iljiče Čajkovského. Shakespearovou hrou Romeo a Julie inspirované dílo ztvárněné formou fantazijní předehry, které se dle dochovaných autorových slov rodilo velmi ztěžka a bylo mnohokrát přepracovávané, nakonec do podoby, kterou známe dnes. V první půli také zazněly Rokokové variace při jejichž komponování se Čajkovskij inspiroval Mozartem čímž vyznával obdiv ke klasickému stylu. Sólový part v Rokokových variacích přednesla vítězka soutěže BBC young musician Laura van der Heijden. Druhá půlka patřila jednomu z nejkontroverznějších Čajkovského děl Šesté symfonii, o které se vyjádřil jako o nejmilovanější z jeho skladeb. Jedná se o jeho poslední dokončené dílo s charakteristickým závěrem – neobvykle dlouhou poslední větou, která svým charakterem připomíná rekviem. „Čajkovskij o své šesté symfonii řekl, že ji miluje tak, jak nemiloval žádnou ze svých skladeb. A my máme radost, že jsme se na jejím provedení dohodli právě s Ilyou Mashkevichem, kterého provází pověst jednoho z největších současných expertů na ruskou klasickou hudbu,“ uvedl ředitel ČSNO Jan Hasenöhrl.

 

TémataČeský národní symfonický orchestrIlya MashkevichJan HasenöhrlLaura van der Heijden
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Nová inscenace Giselle se odehrává v hanácké metropoli
Další článek Čtenáři blogují: Heřmanův Jakobín opět dělá radost v Národním
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up