Druhý abonentní koncert Českého národního symfonického orchestru ve znamení Čajkovského díla

Dirigent Ilya Mashkevich si svoji laťku staví po celý život stále výš, odmítá slevit ze svých představ o dokonalosti provádění hudebních děl. Ne vždy lehká cesta, po které od svých studií kráčel, formovala jeho přístupy k nastudování partitur, práci s orchestrem a sólisty. Hluboké ponoření do podstaty studovaného díla a následná osobitost a originalita při jeho realizaci, to jsou hlavní znaky Mashkevichovy práce.
Ilya Mashkevich (© 2019| fotomalý.cz)

Diváci ve Smetanově síni Obecního domu byli 16. října 2019 svědky precizního provedení tří děl Petra Iljiče Čajkovského. Shakespearovou hrou Romeo a Julie inspirované dílo ztvárněné formou fantazijní předehry, které se dle dochovaných autorových slov rodilo velmi ztěžka a bylo mnohokrát přepracovávané, nakonec do podoby, kterou známe dnes. V první půli také zazněly Rokokové variace při jejichž komponování se Čajkovskij inspiroval Mozartem čímž vyznával obdiv ke klasickému stylu. Sólový part v Rokokových variacích přednesla vítězka soutěže BBC young musician Laura van der Heijden. Druhá půlka patřila jednomu z nejkontroverznějších Čajkovského děl Šesté symfonii, o které se vyjádřil jako o nejmilovanější z jeho skladeb. Jedná se o jeho poslední dokončené dílo s charakteristickým závěrem – neobvykle dlouhou poslední větou, která svým charakterem připomíná rekviem. „Čajkovskij o své šesté symfonii řekl, že ji miluje tak, jak nemiloval žádnou ze svých skladeb. A my máme radost, že jsme se na jejím provedení dohodli právě s Ilyou Mashkevichem, kterého provází pověst jednoho z největších současných expertů na ruskou klasickou hudbu,“ uvedl ředitel ČSNO Jan Hasenöhrl.

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat