Druhý abonentní koncert Českého národního symfonického orchestru ve znamení Čajkovského díla

Dirigent Ilya Mashkevich si svoji laťku staví po celý život stále výš, odmítá slevit ze svých představ o dokonalosti provádění hudebních děl. Ne vždy lehká cesta, po které od svých studií kráčel, formovala jeho přístupy k nastudování partitur, práci s orchestrem a sólisty. Hluboké ponoření do podstaty studovaného díla a následná osobitost a originalita při jeho realizaci, to jsou hlavní znaky Mashkevichovy práce.
Ilya Mashkevich (© 2019| fotomalý.cz)

Diváci ve Smetanově síni Obecního domu byli 16. října 2019 svědky precizního provedení tří děl Petra Iljiče Čajkovského. Shakespearovou hrou Romeo a Julie inspirované dílo ztvárněné formou fantazijní předehry, které se dle dochovaných autorových slov rodilo velmi ztěžka a bylo mnohokrát přepracovávané, nakonec do podoby, kterou známe dnes. V první půli také zazněly Rokokové variace při jejichž komponování se Čajkovskij inspiroval Mozartem čímž vyznával obdiv ke klasickému stylu. Sólový part v Rokokových variacích přednesla vítězka soutěže BBC young musician Laura van der Heijden. Druhá půlka patřila jednomu z nejkontroverznějších Čajkovského děl Šesté symfonii, o které se vyjádřil jako o nejmilovanější z jeho skladeb. Jedná se o jeho poslední dokončené dílo s charakteristickým závěrem – neobvykle dlouhou poslední větou, která svým charakterem připomíná rekviem. „Čajkovskij o své šesté symfonii řekl, že ji miluje tak, jak nemiloval žádnou ze svých skladeb. A my máme radost, že jsme se na jejím provedení dohodli právě s Ilyou Mashkevichem, kterého provází pověst jednoho z největších současných expertů na ruskou klasickou hudbu,“ uvedl ředitel ČSNO Jan Hasenöhrl.

 

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na