Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Antonio Abete
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Antonio Abete

Antonio Abete je italský operní pěvec hlasového oboru bas, který se specializuje na interpretaci hudby 17. a 18. století. Narodil se v roce 1965 v Itálii a během své kariéry se stal uznávaným interpretem barokní a klasicistní opery. Vystupoval v…

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Antonio Abete je italský operní pěvec hlasového oboru bas, který se specializuje na interpretaci hudby 17. a 18. století. Narodil se v roce 1965 v Itálii a během své kariéry se stal uznávaným interpretem barokní a klasicistní opery. Vystupoval v prestižních operních domech po celém světě a spolupracoval s významnými dirigenty specializujícími se na historicky informované provedení.

Životopis

Antonio Abete zahájil svou profesionální dráhu vítězstvím v soutěži William Walton Foundation v roce 1992, které mu umožnilo zazpívat si roli Don Geronia v opeře Il matrimonio segreto od Domenica Cimarosy. Následující rok vyhrál první cenu v pěvecké soutěži As.Li.Co v Miláně a debutoval v rolích Lunarda ve Wolf-Ferrariho opeře I quattro rusteghi a Don Tritemia v Galuppiho Il filosofo di campagna. Postupně si budoval renomé jako specialista na klasicistní repertoár, zejména díla Wolfanga Amadea Mozarta. Vystupoval v rolích Don Alfonsa v Così fan tutte, Bartola v Figarově svatbě, Masetta v Donu Giovannim a Publia v Titonově velkodušnosti. Spolupracoval s Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI, Münchner Rundfunkorchester a dalšími prestižními tělesy.

Tvorba

Abete se soustředí především na barokní a klasicistní operní repertoár, kde vyniká v dílech Clauda Monteverdiho, Georga Friedricha Händela, Mozarta a dalších skladatelů této epochy. Pravidelně vystupuje s předními soubory specializujícími se na historicky informované provedení, jako jsou Il Giardino Armonico, Les Arts Florissants, Concerto Italiano pod vedením Rinaldo Alessandriniho nebo Hespèrion XX Jordiho Savalla. Mezi jeho významné nahrávky patří Monteverdiho L’Orfeo, kde ztvárnil role Plutona a Charonta, Händelova Aci, Galatea e Polifemo v roli Polifema nebo Mozartova Figaro jako Bartolo. Jeho diskografie zahrnuje alba vydaná renomovanými labely jako Harmonia Mundi, Virgin Classics, Chandos či Alia Vox.

Význam

Antonio Abete představuje generaci pěvců, kteří se specializují na autentickou interpretaci hudby 17. a 18. století s využitím dobových interpretačních postupů. Jeho spolupráce s předními dirigenty jako René Jacobs, Christopher Hogwood, William Christie nebo Alessandro de Marchi přispěla k rozvoji historicky informovaného provedení v současné operní praxi. Vystupoval ve významných kulturních institucích včetně Concertgebouw Amsterdam, Bayerische Staatsoper München, Salzburger Osterfestspiele nebo Teatro Regio v Turíně, čímž přispěl k popularizaci barokní opery mezi současným publikem.

Zajímavosti

Abete pravidelně účinkuje na významných festivalech staré hudby v Utrechtu, Bruggách, Stuttgartu a New Yorku. Mezi jeho méně obvyklé role patří Seneca v Monteverdiho Korunovaci Poppey nebo Leone v Händelově Tamerlánovi. Jeho interpretační styl je charakteristický důrazem na stylistickou čistotu a respekt k dobovým konvencím, přičemž dokáže propojit historickou autenticitu s emotivní expresivitou moderního operního divadla.

Související články

Nesmělá pompa Jordiho Savalla: Biber ve Vídni

Knížecí zrcadlo. Tak znělo motto lednového vídeňského festivalu staré hudby Rezonance 2015 (Resonanzen 2015), který letos optiku dramaturgické pozornosti u příležitosti třísetletého výročí úmrtí…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Givi Abesadze
Další článek Peter Ablinger
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up