Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Natalia Abrahami
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Natalia Abrahami

Natalie Abrahami (* cca 1979) je britská divadelní, operní a filmová režisérka, která se specializuje na kolaborativní nová díla a současné interpretace klasických her. Patří mezi výrazné postavy současného britského divadla a je známá svým důrazem na ekologicky uvědomělé divadelní…

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Natalie Abrahami (* cca 1979) je britská divadelní, operní a filmová režisérka, která se specializuje na kolaborativní nová díla a současné interpretace klasických her. Patří mezi výrazné postavy současného britského divadla a je známá svým důrazem na ekologicky uvědomělé divadelní produkce.

Životopis

Natalie Abrahami vystudovala angličtinu na Christ’s College v Cambridge, kde získala titul s vyznamenáním. Svou kariéru zahájila jako Graduate Trainee na prestižním Royal Court Theatre, kde pracovala s uměleckým ředitelem Ianem Ricksonem. Poté pokračovala ve výcviku na National Theatre Studio a Young Vic. V roce 2005 získala James Menzies-Kitchin Trust Award za režii Beckettových her Play a Not I v Battersea Arts Centre. Od roku 2007 do 2012 působila společně s Carrie Cracknell jako umělecká ředitelka Gate Theatre v Notting Hill, což bylo poprvé, kdy toto divadlo vedl dvojici režisérů. V letech 2013-2016 byla Associate Director na Young Vic a později se stala nezávislou režisérkou.

Tvorba

Abrahami režírovala desítky významných inscenací pro přední britská divadla. Mezi její nejznámější práce patří Queen Anne Helen Edmundsonové pro Royal Shakespeare Company (2015, 2017), inscenace Happy Days a Wings s Juliet Stevenson na Young Vic, či After Miss Julie s Natalie Dormer. Spolupracovala s předními dramatiky své generace včetně Lucy Kirkwood, Nick Payne a Alexandry Wood. V oblasti opery režírovala Rusalku Antonína Dvořáka pro Royal Opera House, což byla první ekologicky uvědomělá produkce tohoto divadla. Natočila také několik krátkých filmů včetně Good Grief během pandemie COVID-19.

Význam

Abrahami je považována za průkopnici kolaborativního přístupu k divadlu a současných interpretací klasických děl. Spolu s Carrie Cracknell obnovila prestiž Gate Theatre jako místa pro experimentální mezinárodní divadlo. Její práce významně ovlivnila současnou britskou divadelní scénu, zejména v oblasti angažovaného divadla s ekologickým poselstvím. Je pravidelnou hostující lektorkou na Birkbeck University a byla porotkyní prestižní Susan Smith Blackburn Prize.

Zajímavosti

Abrahami původně plánovala kariéru fotografky, ale během pracovní stáže v reklamní společnosti ji inspirovala práce filmového režiséra Chrise Palmera. Společně s Carrie Cracknell získala grant z Paul Hamlyn Breakthrough Fund for Creative Entrepreneurs za inovativní projekt „Gate Elsewhere“. Klimaticky uvědomělý přístup se stal ústředním principem její práce, což demonstrovala zejména v inscenacích The Trials a Rusalka.

Související články

Giacomo Puccini: Madam Butterfly (zdroj Pannonia Entertainment)

Operní panorama Heleny Havlíkové (389) – Operní přenosy: Covent Garden versus MET? Ne – MET plus Covent Garden!

V plném proudu je operní sezona nejen našich divadel, ale i přenosů do kin. Vedle těch tradičních přímých z newyorské Metropolitní opery mají i…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Stanislav Abrahám
Další článek Gita Abrahámová
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up