Soo-Jung Ann (안수정) je jihokorejská klavíristka, narozená 15. září 1987 v Soulu, která patří mezi významné představitelky současné generace klasických klavíristů. Proslavila se především jako první žena, která zvítězila v prestižní International Telekom Beethoven Competition Bonn v roce 2013, a je považována za specialistku na interpretaci Beethovenových děl.
Životopis
Soo-Jung Ann pochází z hudební rodiny a ke klavíru usedla již v šesti letech. Bakalářský titul získala na Korean National University of Arts v Soulu, poté pokračovala ve studiu na Royal Irish Academy of Music v Dublinu, kde absolvovala postgraduální kurz u Johna O’Conora a získala také doktorát z hudební interpretace pod vedením profesorů O’Conora a Thérèse Fahy. Současně studovala u Pavla Gililjova na Mozarteu v Salcburku, kde dokončila postgraduální studium v roce 2014.
Tvorba
Ann se specializuje na klasický repertoár, přičemž je zvláště ceněna za interpretace Beethovenových skladeb. Její diskografie zahrnuje nahrávku dvanácti klavírních sonát Antonia Solera č. 75-86, kterou vydal label Naxos v roce 2018. Pravidelně vystupuje jako sólistka s předními orchestry napříč Evropou a Asií, včetně Hong Kong Philharmonic Orchestra, Tokyo Symphony Orchestra, Korean Symphony Orchestra či Bilbao Symphony Orchestra. Účastnila se také prestižních hudebních festivalů, včetně Aspen Music Festival ve Spojených státech.
Význam
Ann je považována za jednu z nejtalentovanějších klavíristek své generace a pokračovatelku tradice johna O’Conora v interpretaci Beethovenovy hudby. Německá hudební kritička Marie-Louise Funk ji označila jako „inspiraci přesahující dokonalost, čas i prostor“. Její úspěch v soutěži v Bonnu z ní učinil první ženu, která tuto prestižní beethovenovskou soutěž vyhrála, čímž si zajistila významné místo v dějinách klasické hudby.
Zajímavosti
Durante své kariéry získala Ann řadu prestižních ocenění, včetně prvních míst v soutěžích Maria Canals v Barceloně (2012) a Arturo Benedetti Michelangeli Prize v Eppanu (2013). Třikrát se účastnila Mezinárodní Chopinovy soutěže ve Varšavě (2005, 2010, 2015), přičemž v letech 2005 a 2015 postoupila do druhého kola. Norský klavírista Henning Høholt ocenil její interpretaci 4. klavírního koncertu Beethovena za „něžnost, sílu a velkou virtuozitu“.