Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Eliška Bejčková
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Eliška Bejčková

Eliška Bejčková je česká zvukařka, hudebnice a pedagožka, která se výrazně profilovala v oblasti zvukového designu pro divadlo, film a koncertní vystoupení. Absolvovala obor zvuková tvorba na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze a nyní působí jako…

Publikováno 07/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Eliška Bejčková je česká zvukařka, hudebnice a pedagožka, která se výrazně profilovala v oblasti zvukového designu pro divadlo, film a koncertní vystoupení. Absolvovala obor zvuková tvorba na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze a nyní působí jako freelance zvukařka spolupracující s předními českými kulturními institucemi.

Životopis

Eliška Bejčková začala svou hudební dráhu na Základní umělecké škole ve Vimperku, kde studovala klavír u pedagoga Jana Tláskala. Postupně rozšířila své hudební dovednosti o hru na kytaru, kontrabas a české dudy. Po absolvování Českého vysokého učení technického pokračovala ve studiu na Hudební a taneční fakultě AMU, kde získala magistra v oboru zvuková tvorba pod vedením doc. Ondřeje Urbana. Současně působí jako pedagogička na Základní umělecké škole ve Stachách, kde vyučuje klavír a klávesy, a je aktivní členkou Kühnova smíšeného sboru jako altistka.

Tvorba

Bejčková se specializuje na zvukový design pro divadelní inscenace, filmové projekty a koncertní vystoupění. Dlouhodobě spolupracuje s Orchestrem BERG pod vedením dirigenta Petra Vrábela, kde zajišťuje zvukový design pro náročné projekty soudobé hudby. Mezi její významné realizace patří zvuková režie pro díla Steva Reicha, projekty v Divadle Archa nebo inscenace v Jatkách78. Pracuje také pro Českou televizi a podílí se na nahrávkách různých hudebních projektů. Ve své tvorbě kombinuje tradiční akustické nástroje s moderními elektronickými technologiemi a věnuje se experimentálním formám zvukové tvorby.

Význam

Eliška Bejčková představuje novou generaci českých zvukových designérů, kteří propojují tradiční hudební vzdělání s moderními technologiemi. Její práce s Orchestrem BERG přispívá k rozvoji interpretace soudobé hudby v České republice a její pedagogická činnost na základní umělecké škole zajišťuje předávání hudebních dovedností mladé generaci. Jako jedna z mála specialistek v oboru zvukového designu pro klasickou a soudobou hudbu přispívá k profesionalizaci této oblasti v českém kulturním prostředí.

Zajímavosti

Kromě své hlavní profese zvukařky je Bejčková aktivní interpretkou, která pravidelně vystupuje s přáteli v různých kapelách a hudebních uskupeních. Ovládá neobvyklou kombinaci nástrojů včetně českých dud, což odráží její zájem o tradiční českou lidovou hudbu. Ve své pedagogické práci se snaží přistupovat k žákům individuálně a vybírat jim skladby podle jejich zájmů, což potvrzuje její holistický přístup k hudebnímu vzdělávání.

Související články

Steve Reich: Three Tales – Orchestr Berg, 9. listopadu 2022 (foto Karel Šuster)

Operní panorama Heleny Havlíkové (390) – Meze klonování v opeře

Orchestr Berg pod vedením Petera Vrábela připomněl v divadle Archa dvacáté výročí dokumentární videoopery Steva Reicha a Beryl Korot Three Tales. Bylo užitečné hlavně…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Maurice Béjart
Další článek Alim Bejsembajev
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up