Zuzana Benešová je česká muzikálová a operetní zpěvačka narozená 21. března 1988 v Českém Krumlově. Patří k výrazným představitelkám mladé generace českých muzikálových interpretů, která se prosadila zejména v klasických operetách a broadwayských muzikálech.
Životopis
Zuzana Benešová se zpěvu věnovala od dvanácti let, původně se však zajímala o tanec a modelování. K vokálnímu umění ji přivedla sbormistryně Anna Knotková z dětského pěveckého sboru Canzonetta, kde působila sedm let. Sólový zpěv studovala nejprve na Základní umělecké škole u Leony Píšové, později na Konzervatoři v Českých Budějovicích u Štěpánky Hraničkové. Po čtyřech letech přestoupila na pražskou konzervatoř k profesorce Jiřině Přívratské a následně pokračovala ve studiu operního zpěvu na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze, které dokončila v roce 2015 s titulem magistra umění.
Tvorba
Muzikálovou kariéru zahájila v roce 2009 v titulní roli muzikálu Romeo a Julie na zámku Hluboká. Tento úspěch jí otevřel dveře do pražského Divadla Hybernia, kde v roce 2010 ztvárnila roli Patricie v muzikálu Baron Prášil. Následně se představila v hlavní roli klasické operety Mam’zelle Nitouche v Hudebním divadle Karlín a v broadwayském muzikálu She Loves Me v libereckém divadle F. X. Šaldy. Kromě muzikálové a operetní tvorby spolupracovala také s populárními zpěváky jako členka kapely Petra Muka, s nímž vystupovala v letech 2009-2010. V současnosti hostuje v několika českých divadlech včetně Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, Severočeského divadla v Ústí nad Labem a Hudebního divadla Karlín.
Význam
Zuzana Benešová představuje generaci interpretů, kteří úspěšně propojují klasickou operní výchovu s moderním muzikálovým divadlem. Její versatilnost umožňuje přechod mezi různými žánry od operety přes broadwayské muzikály až po populární hudbu. Po návratu do jižních Čech se věnuje také pedagogické činnosti v zájmové umělecké škole, kde předává své zkušenosti mladým talentům a podílí se na unikátním projektu DPHteens zaměřeném na práci s dětmi v oblasti populární hudby.
Zajímavosti
Před zaměřením na zpěv uvažovala Benešová o kariéře tanečnice nebo modelky a dodnes se věnuje tanci jako doplňku své divadelní práce. K relaxaci využívá běh, který považuje za ideální protipól své umělecké činnosti. Během studia definitivně opustila modelkovské diety ve prospěch rozvoje hlasového rozsahu a operní techniky.