Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Garrick Ohlsson pokřtil nové vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaKlasikaPR ZprávyZ domova

Garrick Ohlsson pokřtil nové vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů

V pondělí se v sále Martinů uskutečnil křest devátého svazku Souborného vydání díla Bohuslava Martinů, který vyšel u nakladatelství Bärenreiter. Ten obsahuje kritickou edici klavírních koncertů č. 4 „Inkantace“ a č. 5 „Fantasia concertante“.

Vilém PetrasPR
Publikováno 18/05/2021
sdílejte:
4 minut čtení
sdílejte:
Křest nového vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů: Garrick Ohlsson (foto Zdeněk Chrapek)
Křest nového vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů: Garrick Ohlsson (foto Zdeněk Chrapek)

Křtu v sále Martinů se zúčastnil patron svazku a legendární klavírista Garrick Ohlsson, ředitel Institutu Bohuslava Martinů Aleš Březina, ředitel festivalu Pražské jaro Roman Bělor, klavírista a člen správní rady Nadace Bohuslava Martinů Ivo Kahánek, šéfredaktorka nakladatelství Bärenreiter Eva Velická a editorka nového vydání Ivana Kalina Tabak.

„Jsem moc rád, že se mohu této příležitosti zúčastnit. Jako klavírista, který koncertuje často, mám možnost uvádět i díla, která nemají v programech takové zastoupení. Hudba Martinů mě přitahovala, a tak jsem se před lety rozhodl navrhnout 4. klavírní koncert pro své vystoupení s New Yorskou filharmonií. Pak jsem ho hrál ještě několikrát ve Spojených státech, ve Skotsku i zde v Praze s Českou filharmonií. Nyní se k němu plánuji po delší době znovu vrátit,“ řekl americký virtuos, který byl předsedou poroty klavírní soutěže Pražského jara a v neděli také odehrál streamovaný recitál.

Aleš Březina poznamenal, že „jen těžko jsme si pro prezentaci nového svazku Souborného vydání díla B. Martinů s klavírními koncerty mohli přát vhodnějšího patrona než Garricka Ohlssona, který má velké zkušenosti nejen s hudbou Bohuslava Martinů, ale také dalších českých skladatelů, jejichž díla propagoval a propaguje na významných zahraničních pódiích. Jsme šťastni, že si Maestro Ohlsson na tento akt našel ve svém nabitém pražském programu čas a ujal se ho s elegancí sobě vlastní.“

Křest nového vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů: Aleš Březina, Ivo Kahánek, Garrick Ohlsson, Eva Velická, Ivana Kalina Tabak, Roman Bělor (foto Zdeněk Chrapek)
Křest nového vydání klavírních koncertů Bohuslava Martinů: Aleš Březina, Ivo Kahánek, Garrick Ohlsson, Eva Velická, Ivana Kalina Tabak, Roman Bělor (foto Zdeněk Chrapek)

Ivo Kahánek Koncert č. 4 provedl na festivalu BBC Proms a nedávno jej natočil s Bamberskými symfoniky a Jakubem Hrůšou: „Mám radost, že Nadace Bohuslava Martinů podpořila vznik tohoto svazku, jelikož se jedná o opravdu mimořádná díla. Nové vydání jsme použili již při natáčení v Německu a musím říct, že to určitě velmi přispělo ke zdárnému výsledku.“

Editorkou nového vydání byla Ivana Kalina Tabak: „To, že patronem svazku je právě Garrick Ohlsson, je pro mne velmi speciální, jelikož na jeho koncertě s Českou filharmonií v roce 2010, kde Inkantace zazněla, jsem byla a psala na něj i recenzi. Jsem moc vděčná, že mi Aleš Březina a Institut Bohuslava Martinů dali důvěru a mohla jsem se věnovat této náročné, ale krásné práci. S tvorbou kritické edice koncertů přímo související pátrání mělo za výsledek objevení skladatelova rukopisu a také původních orchestrálních partů Koncertu č. 4. Hlavním úkolem bylo prověření autenticity všech detailů hudebního textu již existujícího vydání koncertu, na kterém autor díla neparticipoval. V nové edici Fantasie concertante je díky množství dobových notových pramenů a korespondence proces dokonale zmapován. Podařilo se konečně vyjasnit, jak skladatel v průběhu času operoval se zamýšleným názvem díla. Publikovaný notový obsah přináší dokonalou podobu pro Martinů charakteristické artikulace i dynamiky a rovněž odstraňuje všechna nahodilá pochybení z publikace předešlé.“

„Souborné vydání díla Bohuslava Martinů je opravdu dlouhodobý projekt, před námi jsou ještě desítky dalších svazků. Je to náročná cesta, která ale má velký smysl a přínos a my jsme rádi, že můžeme být její součástí,“ dodala Eva Velická, šéfredaktorka nakladatelství Bärenreiter.

TémataBohuslav MartinůGarrick OhlssonInstitut Bohuslava Martinů PrahaIvo KahánekNadace Bohuslava MartinůSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Komorní filharmonie Pardubice hledá hráče na violu tutti
Další článek Pražské jaro 17. května 2021, Master Class: Eliška Tkadlčíková, Matěj Pinkas, Garrick Ohlsson a Eliška Vlčková (foto Zdeněk Chrapek) Garrick Ohlsson radil mladým klavíristům, jak kouzlit
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up