Generačně nahrávací povzdech

Londýnské koncertní provedení Smetanova Dalibora jsem poslouchal na radiopřijímači z roku raz dva, ale slyšet jsem ho prostě musel. Nová nahrávka české opery s českými zpěváky! Tu jsem si nemohl nechat ujít. Bedřich Smetana: Dalibor (Londýn 2015 - koncertní provedení)V přestávkovém rozhovoru byla zmíněna Košlerova nahrávka Dalibora vydaná v roce 1995. Nejmladší české nahrávce Dalibora je tedy dvacet let. A co další české opery? Jak ty jsou na tom? S pomocí internetu jsem u základních českých oper zjistil následující: Prodaná nevěsta naposledy v roce 1982 (33 let), Rusalka 1984 (31 let) a Její pastorkyňa 1979 (36 let).

Možná je v době internetu a přímých přenosů zbytečná otázka „Proč jsou nejmladší nahrávky českých oper tak staré?“, ale já si ji pokládám velmi často.

Bojí se česká vydavatelství nahrávat české opery s českými zpěváky? Proč? Nechtějí čeští zpěváci zanechat svůj „otisk“, generační srovnání?  Nebo jsou ty „staré“ nahrávky prostě nepřekonatelné?

Možná se při Smetanově výročí za devět let dočkám. Ale to už budou dvě generace zpěváků v důchodu.

I váš text rádi v této rubrice uveřejníme. Naše adresa: [email protected]
Foto archiv

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]