Glosa: 420 PEOPLE a Michael Schumacher

Tandem Václav Kuneš – Nataša Novotná si bezpochyby zaslouží obdiv a poklonu. Pod hlavičkou 420PEOPLE toho na taneční scéně ve světě i u nás dokázali během několika málo let víc než dost – počínaje oficiálními oceněními či nominacemi na ně a obdivem čím dál početnějšího tábora jejich fanoušků konče.

Small Hour

Teď poprvé vkročili i na pražskou Novou scénu, kde se stali rezidentním souborem, se záměrem mít možnost pravidelně výsledky své pozoruhodné práce prezentovat, ale také získat k tomu aspoň to nejnutnější zázemí. Václav Kuneš i tentokrát potvrdil svou pověst neustálého hledače stále nových, doposud neprozkoumaných cest, když k této premiéře přizval Michaela Schumachera, úspěšného amerického tanečníka a choreografa, držitele putovního ocenění “Jiří Kylián Ring”. Přizval ho proto, aby Schumacher svými pohybovými improvizacemi obzvláštnil či chcete-li obohatil choreografie, vytvořené 420 PEOPLE.

Michael Schumacher
Jenže právě v tom se dle mého soudu stala ta kardinální chyba. Možná jsem až příliš senzitivní, ale každou choreografii chci vnímat naplno, chci se nechat zcela oslovit tím, co mně říká, chci se soustředit na to, co mně chce sdělit, vychutnat si všechny ty vesměs niterné pocity. Jenže Michael Schumacher svými výraznými vpády mezi interprety (sám oblečený do montérek), svojí improvizací a jakýmsi pohybovým “glosováním” dění na jevišti od něj dokonale odvádí pozornost, neustále zpřetrhává vazby mezi divákem a původní choreografií a ve výsledku ji značně deformuje. Škoda, práce Václava Kuneše (a Ohada Naharina) u nás zatím nebyly tak často k vidění na to, aby je diváci důvěrně znali a mohli se tak soutředit na samu o sobě jistě výtečnou Schumacherovu improvizaci.
Zbývá tedy jediné: Vypravit se na 420 PEOPLE a jejich běžné vystoupení (kterých díkybohu u nás v poslední době přibývá) znovu. A Michaela Schumachera s jeho improvizací si zkusit vychutnat až časem, po důvěrnějším seznámení se s běžným repertoárem Kunešova uskupení.
B/olero
Affordance

Affordance
420 PEOPLE
premiéra 14. dubna Nová scéna Národního divadla v Praze

Small Hour
Choreografie: Václav Kuneš
Hudba: Robert a Ronald Lippok, Matthew Barley (na motivy H. Purcella)
Světla: Loes Schakenbos
Tančí: Nataša Novotná, Václav Kuneš

B/olero
Choreografie: Ohad Naharin
Asistent choreografie: Iyar Elezra, Bobbi Smith, Adi Salant
Hudba: Maurice Ravel – Bolero v podání japonského skladatele a průkopníka hry
na syntetizátor Isao Tomity
Kostýmy: Alla Eizenberg
Světla: Ohad Naharin
Tančí: Nataša Novotná, Rei Watanabe

Affordance
Choreografie: Václav Kuneš
Hudba: Lajkó Félix, Katsui Yuji, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald & Duke Ellington a další
Účinkují: Zuzana Herenyiová, Václav Kuneš, Francesco Nappa, Kristýna
Němečková, Nataša Novotná, Milan Odstrčil, Miguel Oliveira, Tom Rychetský,
Michael Schumacher, Rei Watanabe

www.420people.org

foto: P.Hejný

Mohlo by vás zajímat


2
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Květa

Taky jsem včera byla. Přišlo mi to, jak když pejsek s kočičkou pekli dort, nic moc jsem z toho neměla. Květa

Dance Factor

Ale i tak je takováto forma pozoruhodná a myslím, že je dobře, že vznikla.