Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Glosa: Pražské jaro Peškovi k narozeninám
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Glosa: Pražské jaro Peškovi k narozeninám

Svatava Barančicová
Publikováno 02/06/2013
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Blížící se osmdesátiny Libora Peška (22. června 1933) reflektoval festival tím, že jubilujícího dirigenta pozval řídit 1. června koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu. A jelikož byl včerejšek Dnem dětí, naordinovala dramaturgie panu dirigentovi dětský program. Prokofjevova symfonická pohádka Péťa a vlk a po přestávce Sukova Pohádka. Tomu se říká dvě mouchy jednou ranou! Po úvodním Římském karnevalu Hectora Berlioze tak nastoupil před orchestr vypravěč Marek Eben a mezinárodní festivalové publikum, které již pohříchu překročilo doporučenou věkovou hranici, líbezně pozdravil slovy „Milé děti!“ (V sále byste nezletilce spočítali na prstech, večerní koncert od osmi jim časově příliš vstříc nevyšel.) I když se Marek Eben hodně snažil, působilo to bizarně a komicky. Edukativní skladba představuje dětem na pozadí jednoduchého příběhu zvuky a nástrojové skupiny orchestru, roztomilá drobnůstka, kterou všichni známe z hudební výchovy. Nemohl Pešek dostat k narozeninám program více jej charakterizující?Čtyřdílná suita z hudby k Zeyerově hře Radúz a Mahulena, která se uvádí pod názvem Pohádka, patří k nejoblíbenějším a nejlíbeznějším skladbám mladého Suka. Orchestr ji přednesl především s velkou pohodou, dobře dopadlo velké houslové sólo (koncertní mistr Vlastimil Kobrle), hezká byla i gradace první části. Nicméně v Peškově pojetí převažovala tendence mírných temp a malých kontrastů, snaha jakoby nikam se nehonit, užívat si barvy orchestru. Totéž lze říci i o Berliozově úvodní skladbě – příjemná, leč málo vzrušující interpretace.Libor Pešek působí, že je stále ve skvělé kondici, věk na jeho vzhledu absolutně není znát, tak se příště snad dočkáme koncertu s repertoárem, který jej více rozpálí.

Hodnocení autorky glosy: 60 %

Pražské jaro 2013
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
Dirigent: Libor Pešek
Vypravěč: Marek Eben
1. června 2013 Smetanova síň Obecního domu v Praze

program:
Hector Berlioz: Římský karneval, op. 9
Sergej Prokofjev: Péťa a vlk, op. 67
Josef Suk: Pohádka, op. 16

www.festival.cz

Foto Pražské jaro-Zdeněk Chrapek

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Verdi musel ustoupit demonstrantům
Další článek Francouzský dort se slovenskou ozdobou
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up