Greifensteinský festival a Čarostřelec

  1. 1
  2. 2

Na německé straně Krušných hor, nedaleko městečka Ehrenfriedersdorf, dvacet kilometrů od našich Vejprt se nachází v místě, které se nazývá Greifensteine, zvláštní skalní formace. Uprostřed lesa se tyčí sedm různě velkých kamenných útvarů, tvořících velice malebné seskupení, ležící ve výšce sedm set třiceti metrů. V centru byl dříve žulový lom a právě toho místa bylo vhodně využito při výstavbě přírodního divadelního amfiteátru, který je označován jako jeden z nejhezčích v Německu. Připomeňme, že Německo bylo vždy velikým propagátorem přírodních scén a ještě dnes je jich mnoho funkčních.

Začalo se zde hrát od roku 1931, kdy intendant městského divadla v blízkém Annabergu Hans Heinz Kämpf zde uspořádal úspěšně deset divadelních představení. Od roku 1933 bylo zdokonaleno hlediště (asi tisíc osm set míst) a až dodnes je areál velmi intenzivně využíván k pořádání divadelních představení i jiných, někdy též filmových produkcí. Roku 1934 bylo divadlo zařazeno do Říšského spolku otevřených přírodních lidových scén, o rok později se již hrálo pravidelně pod takzvaným Národním divadelním festivalem ve spolupráci s pěkným lesním divadlem v Oybinu, nacházejícím se v pohoří nedaleko města Žitavy. Do začátku války roku 1938 navštívilo zdejší představení přes sto třicet tisíc diváků. Dnes se v bezprostřední blízkosti nachází vodní nádrž a velký kemp, které zvyšují atraktivitu celého místa. Během léta se zde koná divadelní festival takzvaný Greifenstein-Festspiele.Hraje se tu skoro denně. Kromě činoher (i představení pro děti), muzikálů a operet (letos Gasparone od Carla Millöckera) se také dávají operní představení. Program zajišťuje divadlo Eduarda von Wintersteina z nedalekého dvacetitisícového horského města Annabergu-Buchholzu, kde sídlí také operní soubor, Erzgebirgisches Philharmonie (Krušnohorská filharmonie) Aue operní představení doprovází.

Letos padla volba na dílo, které se do tohoto krásného romantického prostředí nejlépe hodí: byl to Čarostřelec od Carla Marii Webera. Pro místní operní soubor bylo velkým plus, že Weberovu operu uvedlo v loňském roce asi ve více než deseti reprízách na jevišti své mateřské scény v Annabergu a také při hostování na jiných scénách. Samozřejmě hlavně scénické a nakonec i akustické podmínky jsou v divadle pod otevřeným nebem značně rozdílné. Sólisté mají kvůli velikosti prostoru mikroporty a nejsou doprovázeni živým orchestrem, ale reprodukovanou hudbou z playbacku.

Těsně v blízkosti zalesněného areálu je parkoviště, a tak se během několika málo minut dostaneme cestou kolem lesního hotýlku s restaurací a turistického informačního střediska přímo ke vchodu do divadelního prostoru.Protože je ještě dost času a dovnitř se vpouští před půl osmou, můžeme se zatím po bezpečných železných schodech vyšplhat na plošinu nejvyšší skály a pokochat se přes koruny stromů krásným třistašedesátistupňovým panoramatem okolní krajiny.Po návratu pak spěcháme již otevřeným vchodem do divadla zaujmout co nejlepší místo v hledišti, vstupenky totiž nemají označená sedadla ani řady. Vzhledem k nastalému velmi chladnému a deštěm hrozícímu počasí však nebylo návštěvníků zase tolik a výběr místa byl tak pro včasně příchozí jednodušší.

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Weber: Der Freischütz (Greifenstein-Festspiele 2014)

[yasr_visitor_votes postid="121320" size="small"]

Mohlo by vás zajímat