Hudby nemám dost nikdy! Tvrdí Hana Blažíková

  1. 1
  2. 2

V hudbě je tak hodně činorodá, že se člověk diví, jak to všechno vůbec může stihnout, a navíc na takové úrovni. O nejedné z jejích aktivit jste nejspíš také někde už slyšeli, ale je prakticky nemožné pokusit se udělat jejich kompletní výčet a přitom na něco nezapomenout. A tak jsme si pro začátek vzali na pomoc stručný životopis našeho dnešního hosta, (zdaleka nejen) sopranistky Hany Blažíkové.

Takže pěkně popořádku: Na počátku toho všeho bylo už od dětství nejen zpívání v pražském dětském sboru Radost, ale i hraní na housle. Po hudebním gymnáziu přišla na řadu konzervatoř a absolutorium před sedmi lety, u známého profesora Jiřího Kotouče.
Sopranistka Hana Blažíková věnuje převážně interpretaci středověké, renesanční a barokní hudby. Pravidelně spolupracuje se soubory jak českými (především Capella Regia Praha, Collegium Marianum, Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal), tak i zahraničními: Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan, Tafelmusik, Sette Voci, Gli Angeli Genève… Vedle toho stihla absolvovat interpretační kurzy u Petera Kooije, Poppy Holden, Moniky Mauch a Howarda Crooka. Vystupovala na mnoha mezinárodních festivalech, na Pražském jaru, Oude Muziek v Utrechtu, Resonanzen ve Vídni, Bach – Praha – 2005, Festival de Sablé, Festival de Saintes. To ale není zdaleka všechno. Krom zpěvu se věnuje také hře na gotickou harfu a je členkou souboru Tiburtina ensemble, který se zaměřuje na interpretaci gregoriánského chorálu a rané středověké polyfonie.
Hanu Blažíkovou jsme zastihli nedlouho po návratu z Francie, kde společně se soubory Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704, vedenými Václavem Luksem, sklízela vřadách sólistů velké ovace.
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments