Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Hudebníci v Německu a Francii se obávají rizik spojených s umělou inteligencí
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZe světa

Hudebníci v Německu a Francii se obávají rizik spojených s umělou inteligencí

Hudebníci v Německu a Francii mohou v příštích letech utrpět miliardové ekonomické škody v důsledku nástupu modelů umělé inteligence (AI) do svého odvětví. Vyplývá to ze závěrů studie, kterou si nechala zpracovat sdružení na ochranu práv k hudebním dílům v obou zemích.

ČTKredakce
Publikováno 31/01/2024
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
Ilustrační foto (zdroj Freepik, foto Freepik)
Ilustrační foto (zdroj Freepik, foto Freepik)

Studie odhaduje, že je ohroženo 27 procent příjmů autorů v hudební branži, přičemž do roku 2028 by ztráty měly činit více než 2,7 miliardy eur (66,3 miliardy korun). Například odvětví filmové hudby již nyní čelí značným problémům kvůli nástrojům, které automaticky vytvářejí nelicencovanou podkresovou hudbu.

Sdružení na ochranu práv autorů v Německu a Francii, GEMA a SACEM, argumentují, že mnoho nástrojů umělé inteligence využívá jako základ pro trénování modelů existující autorská díla, což však není nijak zpoplatněno. Varují, že zaplavení streamovacích platforem hudbou generovanou umělou inteligencí může vést k propadu příjmů tvůrců hudebních děl.

„Autoři potřebují transparentnost a kontrolu nad používáním svých děl. Především však potřebují spravedlivý podíl na příjmech, které se v oblasti generativní umělé inteligence do roku 2028 zdesetinásobí,“ uvedl Tobias Holzmüller, šéf sdružení GEMA.

Z průzkumu vyplývá, že dvě třetiny hudebníků se obávají rizik spojených s umělou inteligencí. Ta zároveň skýtá i příležitosti: Podle sondáže využívá modely AI k podpoře své hudební produkce 35 procent dotazovaných. Mezi mladými do 35 let bylo toto číslo ještě vyšší, a to více než polovina.

TémataGEMASACEMSEZTobias Holzmüller
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Balet NdB 2 – Poslední večeře (foto Arthur Abram) Balet NdB 2 na návštěvě v Praze
Další článek Jindřich Pavliš, Prague Philharmonia Wind Quintet, 29. ledna 2024 (zdroj PKF—Prague Philharmonia, foto Milan Mošna) Prague Philharmonia Wind Quintet: Plasticita provedení a nakažlivá radost
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up