Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Hybatelé rezonance pokračují recitálem Jana Bartoše
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaZ domova

Hybatelé rezonance pokračují recitálem Jana Bartoše

Klavírní cyklus Hybatelé rezonance láká na další sólový recitál. Tentokrát 8. dubna 2019 v Anežském klášteře usedne k mistrovskému nástroji C. Bechstein Jan Bartoš, který patří k nejvýraznějším představitelům současné generace pianistů. Poslední žák legendárního klavíristy Ivana Moravce vyniká nejen bravurní technickou virtuozitou, ale také svým komplexním interpretačním přístupem. Jeho mentor, žijící legenda Alfred Brendel, ho považuje za jednoho ze svých nejpůsobivějších kolegů s „hlubokým přemýšlivým muzikantstvím“.

redakce
Publikováno 24/03/2019
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Jan Bartoš (zdroj Hybatelé rezonance)

Jan Bartoš hledá pro každou skladbu ten „správný“, odpovídající výraz, bez ohledu na obecné metodiky a principy. Na koncertě zazní Schubertova Sonáta a moll a z Beethovenových skladeb Sonáta c moll a 6 bagatel.  „Díla, která jsem vybral pro tento recitál, pro mě představují to nejhlubší, co v hudbě kdy vzniklo. Všechny tři skladby mají mnoho společného – vznikly ve stejné době, tzn. v průběhu let 1822 – 1823, a všechna nějakým způsobem reflektují smrt,“ komentuje výběr programu Jan Bartoš a dodává: „Pokud hudba může zprostředkovat mystický zážitek, v posledních Beethovenových skladbách jsme mu nejblíže.” To, že Bartoš patří k současné české klavírní špičce, potvrdil mimo jiné při lednovém sólovém recitálu v Rudolfinu i na posledním CD Beethovenových klavírních sonát.

Jan Bartoš je držitelem doktorátu Akademie múzických umění v Praze a Professional Studies Certificate Manhattan School of Music v New Yorku. V roce 2009 debutoval v New Yorku v Beethovenově Koncertu pro klavír a orchestr Es dur s Manhattan Philharmonia. Ve stejném roce absolvoval sólová vystoupení v Carnegie Hall, Merkin Concert Hall, Juilliard School a Rockefeller University v New Yorku. Vedle svých uměleckých aktivit se věnuje též dramaturgii Prague Music Performance, jenž před sedmi lety založil a jenž novátorsky kombinuje koncerty s mistrovskými kurzy a přednáškami.

Jan Bartoš má hudbu v genech, oba jeho rodiče a bratr jsou hudebníci. Sám začal hrát na klavír v 5 letech. Studia v Praze proložil zahraniční zkušeností v Amsterdamu. Vedle Ivana Moravce, jenž vedl jeho doktorské studium, Bartoše ovlivnili také pedagogové na Manhattan School of Music v New Yorku či Leon Fleisher a Boris Berman v rámci soukromých konzultací. V USA se také intenzivně věnoval komorní hudbě pod vedením Roberta Manna (Juilliard String Quartet) a Lawrence Duttona (Emerson String Quartet). Je vítězem mnoha zahraničních soutěží (např. newyorské Peter S. Reed Award, Rotary Musikförderpreis v Norimberku či Concertino Praga) a koncertoval v mnoha evropských zemích, v Asii i v USA. Vystupoval s proslulými orchestry, namátkou s Českou filharmonií, PKF – Prague Philharmonia, Manhattan Philharmonia či Siam Sinfonietta. Spolupracoval s řadou skvělých dirigentů, vedle Jiřího Bělohlávka třeba s Kennethem Kieslerem, A. Sebastianem Weiserem, Ondrejem Lenárdem nebo Tomášem Hanusem. Získal též řadu prestižních ocenění a stipendií, ale vlastně se těmito úspěchy chlubí nerad, protože „umění nelze měřit.“

Za koncertním cyklem Hybatelé rezonance stojí firma C. Bechstein ve spolupráci s Národní galerií Praha.  Celý cyklus letos uzavře 10. června 2019 Ivo Kahánek, který si svou technicky dokonalou a působivou interpretací vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miloslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga van Beethovena.

TémataBechsteinHybatelé rezonanceJan Bartoš
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Filharmonie Hradec Králové premiéruje světově uznávaný balet
Další článek FOK představí José Curu v jeho životních operních rolích
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up