Jak znějí mozkové pochody dramaturga Brno Contemporary Orchestra?

Ve Vidě jsme viděli, jak to vypadá, když je znějící kinetická energie, zvuk a hudba tlumočená do znakového jazyka. V pondělí zase budeme svědky toho, co se stane, když budeme snímat mozkové impulzy a převádět je na zvuk. Vyzkoušíme, jak zní, když přemýšlí dramaturg Brno Contemporary Orchestra. Bude k tomu zneužita legendární kompozice Alvina Lucciera z roku 1965 Music for Solo Performer. Předvede Brno Contemporary Orchestra úžasnou pravdu, nebo to bude fake?
Nahrávací studio Ústavu hudební vědy FF MUNI (zdroj Brno Contemporary Orchestra)
Nahrávací studio Ústavu hudební vědy FF MUNI (zdroj Brno Contemporary Orchestra)

„Vzpomínám si, jak jsem jako jiskra slíbil, že budu zvídavý a jak jsem nevěděl, jaký je rozdíl mezi zvídavý a zvědavý. Každopádně bylo lepší se na nic neptat. Vzpomínám si, jak jsem chtěl být pankáčem, ale bylo potřeba se jako pankáč oblékat, jako pankáč chovat a hlavně se muselo poslouchat pankáčskou hudbu. Punk byl death. Vzpomínám si, jak táta viděl na rakouské televizi strunovou sekačku, vyrobil ji ze staré pračky, ale byla tak těžká, že se s ní nedalo sekat. Vznikl krásný stroj, který mohl být úžasným přepychem, kdyby neměl jen napodobovat něco užitečného. Všechno to byl fake a skoro všichni jsme mu raději věřili, než abychom museli myslet. Chtělo by se říci, že jsme dlouhé roky žili ve lži a tak jsme již otrlí a opatrní, že se jen tak nedáme oklamat, nalákat, zlákat či jenom normálně oslnit laciným pozlátkem krásných obrázků strunných sekaček. Svět se změnil. Jsme svobodní, všechno můžeme, všechno máme, všude můžeme – tedy, nemusíme žít na zkušenosti někoho jiného, nemusíme papouškovat slova, hudbu, oblečení, ani pocity někoho jiného, nemusíme napodobovat tu nejúžasnější stranu, ani nemusíme držet krok s dobou a ideologií. Super, jsme svobodní!“ přibližuje svůj záměr dramaturg Brno Contemporary Orchestra Viktor Pantůček.

„V pondělí budou mít naši posluchači možnost podívat se za zdi brněnského Ústavu hudební vědy FFMU, tedy do laboratoře muzikologů nebo chcete-li hudebních vědců. Otevřeme dveře do zákulisí univerzitního přednáškového sálu, a především si poslechneme, co se honí hlavou našemu dramaturgovi. Budeme snímat impulsy jeho mozku a převádět je na zvuk,“ doplňuje Pavel Šnajdr

Fake a konfirmační zkreslení
29. května 2023 v 19:30 hodin
ÚHV – Učebna N21 – II. Patro, Janáčkovo náměstí 2a, Brno

John Cage – Imaginary landscape No.1
Marek Piaček – Z korešpondencie (Z mojho života)
Salvatore Sciarrino – Archeologia del telefono
Václav Dobiáš – Říkadla
Alvin Lucier: Music for solo performer

Brno Contemporary Orchestra
Pavel Šnajdr – dirigent

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments