Jiří Bárta vydává Bachovy cellové suity nahrané na barokní violoncello
Bárta ke kompletu přistupuje jako k šestivěté symfonii („Vzpomínám na chvíli, kdy jsem před lety hrál komplet poprvé. Bylo to jako zjevení: jednotlivé suity se mi zpodobnily v dokonalém tvaru jako symfonie o šesti větách, jako příběh života o šesti kapitolách; naprosto logická a prokomponovaná skladba.“) a nácviku nového provedení a přípravě studiové nahrávky věnoval mnoho času a interpretační i zvukové péče; nastudoval jej z nejstaršího dostupného rukopisu. Nahrávka aspiruje na vážno-hudební událost sezóny. Nahrávání proběhlo ve Studiu SONO ve spolupráci s mistrem zvuku Pavlem Karlíkem a hudebním režisérem Jiřím Gemrotem, vychází na labelu Animal Music v distribuci společnosti Supraphon jako součást edice Animal Music 2018 podpořené grantem hl. m. Prahy. Autorem obalu alba je Jaromír Skácel ze Studia Najbrt ve spolupráci se světoznámým fotografem Antonínem Kratochvílem.
JIŘÍ BÁRTA (*1964), pochází z rodiny, kde hudba byla samozřejmostí. Klasickou hudbu, zejména Dvořákův cellový koncert, měl rád od mala. Do evropské špičky vstoupil počátkem 90. let 20. století, kdy vyhrál významné hudební soutěže (např. Drážďany a Los Angeles). Po studiích na HAMU studoval také v Kolíně nad Rýnem u Borise Pergamenščikova. Spolupracuje s Českou filharmonií, Slovenskou filharmonií, Pražskými symfoniky a Berlínskými filharmoniky, s královským orchestrem z Liverpoolu. Vystupoval po celé Evropě, v Severní a Jižní Americe a Japonsku. Hrává i s komorními soubory, s jazzovými tělesy, jeho nahrávky se často umísťují na předních místech hudebních žebříčků.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]