K odchodu Daniela Dvořáka z Brna

Osobně se domnívám, že má spousta lidí okolo divadla a kultury nejen v Brně doslova máslo na hlavě. Daniel Dvořák umí skutečně dobře diskutovat a je výřečný, ovšem kdo ho měl možnost poznat, ví, jak jsou zavádějící jeho ublížené a neustále se opakující repliky na „prožluklá “ témata týkající se nejen hospodaření, ale i obohacování se na úkor divadla. Měl za sebou tu nejsilnější podporu v podobě primátora a ledasco mu prošlo. Za doby jeho působení a scénografování se snížil počet návštěvníků divadla, a promiňte mi, ale dívat se často na neustále se opakující jeho neonové scény mě už dávno přestalo bavit.

O+
18_LSSH_2025_banner_600x100_OPERA

Do divadla chodím už mnoho let, ale chci slyšet nejen dobrý orchestr, který Brno bezesporu vlastní, neméně dobrý sbor, ale i sólisty na slušné úrovni. Také scéna a kostýmy mají dotvářet slavnostní pocity z předvedeného díla. Bohužel sedět v opeře se zavřenýma očima, což se mi stalo nedávno, je na nic. To si klidně mohu pustit dílo z DVD, nebo z CD.

Mám také připomínky na spolupracovníky Daniela Dvořáka – například inženýrka vedoucí balet, to je snad světová rarita. Paní poprvé ani nevěděla, jak velké je jeviště a hrozně se tomu divila. Nebýt skutečného odborného baletního vedení, šel by náš balet plný kosmopolitních tanečníků k ledu. „Spolupracovníci“ Daniela Dvořáka byli vybráni bez konkurzního řízení a podle toho to také v konečném důsledku vypadá. Nechápu, jak je to možné, když se výběrové řízení „dělá“ i na uklizečku :o)

Takže shrnuto a podtrženo,skládám tímto poklonu předešlému řediteli panu Prokešovi, protože ten nejen že uměl, ale snažil se pro divadlo, zaměstnance, umělce a kulturu udělat vše, co bylo v jeho silách, což se o Danieli Dvořákovi naprosto říct nedá.
Z komentářů čtenářů Opery Plus 

I váš text rádi v Blogu čtenářů uveřejníme. Naše adresa: [email protected] 

O+

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]