Kanadský slavík – Jane Archibald
Rossiniho Rosina v Ženevě. Straussova Zerbinetta a Mozartova Konstanze v Mnichově. Bernsteinova Cunegonde ve Vlámské opeře. Sophie z Růžového kavalíra v Baden-Badenu. Händlova Cleopatra v pařížské Národní opeře. Händlova Alcina v Lyonu. Královna noci, Eudoxie z Halévyho Židovky i titulní roce ve Straussově Mlčenlivé ženě ve Vídni. Zdaleka nejen to je kanadská sopranistka Jane Archibald, kterou zvou stále častěji všechny přední světové operní domy, a jejíž kariéra jde v posledních letech a měsících strmě nahoru. Kritikové o ní píší v superlativech: „Jane Archibald byla zjevením večera. Neuvěřitelné mistrovství zpěvu, řízené s očividnou lehkostí. Dokonalá technika kombinovaná s pozoruhodnou dramatickou přítomnosti. Jeden z nejlepších operních talentů budoucnosti.“ Jsme proto rádi, že si Jane Archibald našla čas právě pro náš web.
Mnohokrát jsem v roli objevila něco zajímavého, čeho jsem si předtím nevšimla, když jsem se režisérem nechala vést a přizpůsobila se mu. Samozřejmě, že taková inscenace musí mít smysl a musí být dobře promyšlená. Pak to funguje. Nemám zájem něco dělat jenom proto, abych šokovala publikum. Jsem moderní člověk a moje osobní prožitky jsou současné. Takže je pro mě mnohem jednodušší vykreslit Zerbinettu současnou, než tu z doby před dvěma sty lety… Ale popravdě řečeno otázka nestojí: „tradiční versus moderní“. Je to vždy o dobré, smysluplné a inspirativní režii a o umělcích, kteří jsou do ní vtaženi a mají zájem pochopit to, co se na jevišti odehrává. Pak teprve může vzniknout opravdu strhující hudební divadlo.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky