Klavírista Tomáš Víšek vydává nové CD plné překvapení
Ne u všech je bezpečně prokázáno Dvořákovo autorství (Pauperia-Mazur) nebo autenticita jeho klavírních úprav (Polka B-dur, Galop), ale vše je obsaženo v Burghauserově Tematickém katalogu – k Dvořákovi tudíž patří. Tomáš Víšek, známý svým neúnavným hledačstvím neobvyklého (například na CD jako první uvedl klavírní skladby Karla Bendla, Jaroslava Křičky, Otakara Šína, Václava Kaprála, Iši Krejčího a dalších), se dokonale ztotožnil se světem Dvořákovy doby, velmi pečlivě připravil podle dostupných rukopisů skladby pro natáčení (v tištěných notách bylo nečekaně velké množství chyb) a nyní předkládá CD „Antonín Dvořák: Unreleased“– kolekci 18 skladeb, jež přinesou nejedno překvapení. Věděli jste, že slavná Humoreska vypadala původně trochu jinak? Že autocenzura Dvořákova byla někdy až zbytečně velká, že jen díky jemu se dochoval popěvek z jeho letního sídla na Vysoké – nebo že se na naléhání přátel pokusil o novou americkou hymnu? A nakonec, že stačí připsat pár taktů nebo se pořádně podívat do not a nedokončené skladby se rázem stanou dokončenými…
Nabízí se samozřejmě otázka, zda má cenu připomínat u skladatelů jejich díla napohled “školní”, “okrajová”, která dějinný soud odsunul do zapomenutí? Tomáš Víšek nás každým tónem přesvědčuje, že v tomto případě ano.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]