Kristīne Opolais měla v Praze úspěch
Dlouhotrvající aplaus provázel každou z árií na pražském koncertu jedné z nejvyhledávanějších sopranistek současné mezinárodní operní scény Kristīne Opolais. Lotyšská pěvkyně včera večer v téměř zaplněné Smetanově síni Obecního domu vystoupila za doprovodu PKF – Prague Philharmonia pod vedením ukrajinské dirigentky Oksany Lynivové. Program nabídl ukázky z děl Giuseppe Verdiho, Pietra Mascagniho, Arriga Boita, Giacoma Pucciniho, Petra Iljiče Čajkovského a Sergeje Rachmaninova.
Pětatřicetiletá Opolais zahájila večer scénami Desdemony Píseň o jívě a Ave Maria ze čtvrtého dějství Verdiho opery Otello. Výkon sopranistky odměňovalo nadšené publikum potleskem, který se změnil v bouřlivé ovace, když po přestávce zazněly árie Měsíčku na nebi hlubokém a Ó marno, ó marno to je z Dvořákovy Rusalky. “V titulní roli Rusalky debutovala Opolais v roce 2010 s mimořádným úspěchem v Bavorské státní opeře v Mnichově v nové inscenaci režiséra Martina Kušeje,” připomněla promotérka koncertu Alena Nachtigalová.
V závěru koncertu, kdy došlo na dílo Čajkovského, nadchnula Opolais přítomné jako Nataša v árii Myslela jsem, že jsem zaslechla hlasy z prvního dějství opery Opričnik.Kristīne Opolais, která absolvovala Lotyšskou akademii hudby, pravidelně hostuje v newyorské Metropolitní opeře, Vídeňské státní opeře, Státní opeře Berlín, Bavorské státní opeře v Mnichově, milánské La Scale a londýnské Covent Garden. Spolupracuje s řadou světových dirigentů. Mezinárodní pozornost vzbudila poprvé v roce 2006, kdy debutovala v berlínské Státní opeře Unter den Linden. O dva roky později se poprvé objevila v milánské La Scale a ve Vídeňské státní opeře.
Recenzi pražského koncertu Kristīne Opolais připravujeme.
Foto archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]