Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Laterna magika se po dvanácti letech rozloučí s inscenací Graffiti
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Laterna magika se po dvanácti letech rozloučí s inscenací Graffiti

redakce
Publikováno 16/06/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Laterna magika se po dvanácti letech rozloučí s inscenací Graffiti, která představuje netradiční kombinaci současného tance a videoartu. Poslední reprízy se uskuteční 26., 27. a 28. června na Nové scéně Národního divadla. „Rádi bychom v budoucnu na Graffiti navázali podobnou inscenací s využitím současného tance,“ sdělil šéf Laterny magiky Zdeněk Prokeš.

Choreografie spolu s projekcí na takzvané virtuální plátno v inscenaci vytváří obrazy života a vztahů, které se odehrávají pod povrchem města a jeho znaků, jejichž součástí jsou graffiti. Inscenace z roku 2002 byla oceňovaná především po taneční stránce. Program složený ze čtyř částí vytvořila trojice choreografů Jiří Bubeníček, Václav Kuneš a Petr Zuska. Tanečník Bubeníček vytvořil dvě choreografie – Graffiti a Absinth. „Úvodní část, která dává jméno celému baletnímu večeru, je abstraktním extraktem ze života moderní městské společnosti,“ napsala ve své recenzi představení Martina Doležalová. Skrze tanec zachycuje moderního rozervaného člověka, který neví, kudy kam – zda velebit dynamiku a rytmus velkoměsta, nebo se vydat vstříc půdě, zemi a symbióze s přírodou.

Premiéra v Laterně magice přinesla ocenění pro tanečníky Evu Horákovou a Pavla Knolleho. Ti byli za rok 2002 nominováni na Thálii a získali ocenění jako nejlepší taneční pár roku od Tanečního sdružení České republiky, Unie tanečního umění na Slovensku a Nadací Českého a Slovenského literárního fondu. V choreografiích zní skladby současných nizozemských skladatelů, minimalismus Philipa Glasse, Petr Gabriel, ale i Ludwig van Beethoven. Režii představení mají Ondřej Anděra a Petr Kout.

Foto ND Praha

TémataLaterna magikaPetr ZuskaVáclav Kuneš
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek René Pape je v Praze
Další článek Operní panorama Heleny Havlíkové (170)
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up