Letošní Pražské jaro hlásí rekordní tržby
Management nejznámějšího českého hudebního festivalu Pražské jaro si bezpochyby spokojeně mne ruce. Ačkoli na letošní koncerty těsně před začátkem festivalu zbývala třetina volných vstupenek, po jeho včerejších posledních tónech hlásí festivalová kasa rekordní tržby. Lidé utratili za lístky 22,5 milionu korun, koncerty se vyprodaly z 93 procent. „Tak vysokou prodejnost jsme ještě nikdy neměli,“ pochvalovala si letošní výsledek mluvčí Pražského jara. Loni utržil festival za vstupenky o milion korun méně, dobré návštěvnosti prý možná paradoxně pomohlo i špatné počasí, ale také promyšlenější reklama, tu na internetu nevyjímaje. „Lidé se nebojí si koupit vstupenky na dražší koncerty. Koupí si místo dvou průměrných koncertů jeden drahý, exkluzivní,” je přesvědčený šéf Pražského jara Roman Bělor. Platí to i pro vás?
Rozpočet Pražského jara se pohybuje okolo 75 milionů korun. Přehlídka získává peníze od sponzorů, pražského magistrátu i ministerstva kultury, které letos dorovnalo příspěvek na původních 15 milionů korun. Několik set tisíc korun podle Bělora poslali do rozpočtu i mecenáši a pomohli tak zaplatit jeden koncert střední velikosti.
Ve srovnání s prestižními evropskými festivaly, na něž jezdí velké hudební hvězdy se samozřejmou pravidelností, se Pražské jaro řadí spíš do „středního proudu“. To se ale vzhledem k rozpočtu, který už několik let stagnuje, nemusí chápat negativně.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]