Matoušovy pašije na Velký pátek třikrát s Václavem Luksem

Na letošní Velký pátek 19. dubna 2019 vychází hned tři setkání s Bachovými Matoušovými pašijemi pod taktovkou dirigenta Václava Lukse. Spolu s Orchestre National de France uvede toto velkolepé dílo ve věhlasném sále Théâtre des Champs-Elysées v Paříži. Pašije zazní i ve dvou záznamech zároveň – Český rozhlas Vltava odvysílá koncert Collegia 1704 z 9. 4. 2019 (Dvořákova síň – Rudoflinum) a rakouská rozhlasová stanice ORF uvede provedení díla Collegiem 1704 ze 7. dubna 2019 z vídeňského Konzerthausu. Koncert s francouzským orchestrem a obě vysílání ze záznamu začínají v 19:30 hodin.
Václav Luks a Collegium 1704 (zdroj Collegium 1704)

Na Velký pátek 19. dubna 2019 se v pařížském sále Théâtre des Champs-Elysées rozezní Matoušovy pašije J. S. Bacha v podání Orchestre National de France pod taktovkou českého dirigenta Václava Lukse, zakladatele a uměleckého šéfa barokního orchestru Collegium 1704.

Sólisté Emöke Baráth (soprán), Krešimir Stražanac (bas — Kristus), Maximilian Schmitt (tenor — Evangelista), Sophie Harmsen (mezzosoprán), Krystian Adam (tenor) a Johannes Weisser (baryton — Pilát) se představí po boku Václava Lukse v jednom z nejpůsobivějších ztvárnění pašijového příběhu, které mělo české publikum možnost slyšet na závěrečném koncertě pražské sezóny 2018/2019 Collegia 1704 v Dvořákově síni Rudolfina 9. dubna 2019.

Přesně v půl osmé večer, kdy začíná na Velký pátek koncert dirigovaný Václavem Luksem v parížském Théâtre des Champs-Elysées, zahájí dvě rozhlasové stanice vysílání Bachových Matoušových pašijí v podání Collegia 1704. Rakouská stanice ORF odvysílá záznam koncertu z neděle 7. dubna 2019 v Konzerthausu ve Vídni. Český rozhlas zařadil do večerního velkopátečního programu záznam pašijí ze závěrečného koncertu pražské sezóny Collegia 1704 z úterý 9. dubna 2019 v Dvořákově síni Rudolfina.

Bachovy Matoušovy pašije patří nejen k vrcholům německé barokní hudby, ale představují jeden z vrcholů evropské hudby vůbec. Legendárním uvedením tohoto díla Felixem Mendelssohnem-Bartholdym v roce 1829 byla zahájena renesance zájmu o hudbu lipského kantora. Již téměř po dvě staletí platí toto obdivuhodné dílo jako nejskvělejší příklad dokonalé hudební krásy.

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na