MET odtajnila své plány pro příští sezónu

Newyorská Metropolitní opera před několika málo hodinami odtajnila své plány pro příští sezónu. Možná s ještě větším očekáváním pak bylo spojeno zveřejnění podrobného rozpisu těch představení, která chce MET v nové sezóně přenášet do kin. Jsme rádi, že především o tomto rozpisu přenosů, na který netrpělivě čekají i milovníci opery u nás, můžeme informovat jako první.

Metropolitní opera plánuje v nové sezóně uskutečnit těchto celkem 11 následujících přenosů:

9.10.2010 R.Wagner: Zlato Rýna
23.10.2010 M.P.Musorgskij: Boris Godunov
13.11.2010 G.Donizetti: Don Pasquale
11.12.2010 G.Verdi: Don Carlos
8.1.2011 G.Puccini: La fanciulla del West
26.2.2011 Ch,W.Gluck: Iphigenie en Tauride
19.3.2011 G.Donizetti: Lucia di Lammermoor
9.4.2011 G.Rossini: Le Comte Ory
23.4.2011 R.Strauss: Capriccio
30.4.2011 G.Verdi: Il trovatore
14.5.2011 R.Wagner: Die Walküre

Mezi novými produkcemi newyorské Metropolitní opery v nové sezóně jsou Wagnerovo Zlato Rýna a Valkýra (se spoustou zvučných jmen, jako je J.Levine, R.Lepage, B.Terfel a řada dalších), Musorgského Boris Godunov (V.Gergijev, P.Stein, R.Pape), Verdiho Don Carlos (Y.Nézet-Séguin, M.Poplavskaja, R.Alagna, S.Keenlyside), Verdiho La traviatta (W.Decker, G.Noseda, M.Poplavskaja, Adamsova opera Nixon v Číně (J.Kelly) či Rossiniho Hrabě Ory (M.Benini, J.D.Flórez, J.DiDonato, D.Damrau).

V repertoáru nové sezóny se má dále objevit mimo jiné Bizetova Carmen, Offenbachovy Hoffmannovy povídky, Pucciniho Tosca a Bohéma, Rossiniho Armida, Verdiho Rigoletto, Simon Boccanegra a Trubadúr, Gounodův Romeo a Julie, Čajkovského Piková dáma, Straussova Ariadna na Naxu či Bergův Vojcek.

Podrobnější informace, mimo jiné včetně podrobného obsazení, najdete na stránkách newyorské Metropolitní opery. Na našem webu se pochopitelně budeme aktualitám z Metropolitní opery tak jako dosud i nadále průběžně věnovat.

www.metoperafamily.org/metopera

Související články


Reakcí (14) “MET odtajnila své plány pro příští sezónu

  1. Mám návrh. Jste docela dobrý web, který přináší rozhovory s osobnostmi zpěváků účinkujících v mnoha produkcích přenášených do kin. Nedal by se zorganizovat on-line rozhovor s některým z nich před produkcí? Kdy by podobně, jako štefan Kocán odpovídal na naše dotazy po představení? Vím, že je časový posun, ale třeba by se to dalo technicky vyřešit. Hrozně mne zajímají pocity těch lidí bezprostředně po výkonu. Děkuji.

  2. Martine, "Early bird gets the worm".! Povolilo napeti v radach cekatelu na tuto zpravu a ted nastane dalsi faze: Planovani kdy na co jit.

    V mem pripade (kvuli casovemu posunu) si mohu zprijemnit snidani tim, ze budu vybirat 1 nebo 2 predstaveni pro navstevu Met. Ze by Don Carlos (mam slabost pro dirigenta, YNZ je od nas) nebo predstaveni s Miss Fleming? Challenge je pro me zkombinovat letenku/hotel/vstup za prijatelnou cenu. I pres tzv. ekonomickou krizi jsou ceny v New Yorku casto vyssi nez ve vybranych domech v Evrope (Dresden, Munich, Vienna).

    VT Montreal

  3. Martin (bude asi Martinem Cikánkem),tak pro něho. V Česku se zase říká: Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Tenhle web je výplodem nadšenců, kteří dokázali rychle zareagovat. Paní Drápelová by mohla mít informace o chystané sezóně určitě dříve, než oni, neboť pracuje právě pro vás a vy jste, jak jste sám psal na vašem webu, nedávno byl v New Yorku. Pokud vám je neposkytli a chtěli je zveřejnit až dnes, pak měla paní Drápelová ráno vstát a šoupnout je na váš web třeba o půl jedné :-) Byla by první ona (pokud ovšem s Operaplus nespolupracujete, protože mám pocit, že o Met, a zdaleka ne jen in HD, tady informují docela zhusta, zajímavě a dobře). Takže fakt doufám, že to příští rok napravíte :-)) Přeju vše dobré a paní Drápelové rychlejší úsudek a reakce.
    Operamaniak

  4. Vaclave,

    dovolil bych si tady jeste trochu zpochybnit prvenstvi operaplus v referovani o nove sezone Met:)) Podivejte se na muj komentar (ma cislo 7) k prispevku Verdiho mistri pevci na blogu Very Drapelove. Je z 23. unora 1:13 hodin rano, takze early bird jsem ja:)).

    Operaplus samozrejme nelze uprit, ze byli prvni v CR, kdo zverejnil kompletni program pristi sezony prenosu z Met, ale prijde mi to cele jako trochu cechackovsky zaprdene soutezeni, protoze v dobe, kdy se to tady publikovalo, uz to nekolik hodin viselo na vsech moznych agenturnich webech po celem svete, zahranicnich opernich blozich atd. Navic se nejedna o zadnou zhavou medialni informaci, na kterou si pristi tyden uz nikdo nevzpomene. Bude jeste par mesicu trvat, nez se vubec zacne s predprodejem na pristi sezonu, do zacatku pristi sezony nam zbyva jeste vic jak pul roku atd. Ale samozrejme se nam libi, jak je operaplus soutezivy a rychly…stika v ceskem opernim rybnicku:))

  5. No jasně, že na tom nezáleží. Nicméně potrefená husa (v tomto případě Martin) zareagoval předpisově. Napsal komentář, tím na sebe upozornil a nechal se tou štikou chytit :-)) Prdlačky mi na tom záleží, ale soutěživost podporuju taky. Mimo jiné zabraňuje sklouznutí k povrchnosti, stereotypu a nekvalitě a jak můj tchán říká, jen rychlejší vítězí, protože už dávno rozhoduje rychlost a méně to ostatní:-)
    Takže vlastně zbývá pogratulovat vám (anonymní) za prvenství a těšit se na příští sezónu a věřit, že právě takováhle malicherná soutěživost přinese nám návštěvníkům vyrovnanou kvalitu obou soupěřů (MetinHd i Operaplus) :-)

  6. Pro predchozi 2 anonymni:

    Vubec neni dulezite, kdo to uverejnil prvni a kdo druhy. Diky konkurenci se to tam ukazalo velmi rychle a to je ze vseho nejdulezitejsi. Stejne se neda planovat zase tak moc dopredu, protoze predprodej jeste neni a "clovek mini, pan buh meni" (jak rikavala babicka). Priznavam ale, ze ted je mozno ve fantazii si vybirat, na co clovek tam pojede, co uvidi v kine nebo co uslysi v rozhlase. Teseni a planovani je take soucast celeho procesu. Asi znate rceni: A journey is as important as the destination.

    Je uplne jedno kdo bude "the early bird who catches the worm". There is plenty to go around.

    VT

  7. leonora3,
    Je to docela zabavne cist, jak vam zalezi, co kdo uverejnil prvni, kdo az po nem a kdo zacal nejaky pravidelny serial, kdo komu ukradol napad a pod. bez techto ustipacnych poznamek by se mi vsechny tri operni blogy v Cesku libily jeste vic….

    Ale k planum Met,ktere jsou detailne popsany na strankach Met. Je zajimave cist, nejen co a kdo tam je, ale i to, kdo a co tam neni (napr. jsem v nicem nevidela R.Villazona, A.Gheorghiu nebude zpivat Carmen ani v pristi sezone), co se stahuje, i kdyz to bylo popularni a bohate navstevovane, jako Zeffirelliho Traviata a nahrazena moderni, minimalistickou "Eurotrashy"(to v NY nevedi, jaky opravdicky eurotrash je) a u nas docela znamou Traviatou ze Salzburgu z r. 2005.

    Podle vseho se zda, ze Peter Gelb chce jit jinou cestou nez Joe Volphe, uprednostnujic anti-tradicionalisticky pristup, kde obecenstvo ma vice premyslet nez se jen divat a poslouchat. Uvidime, jak na to bude reagovat
    konzervativni NY publikum.

  8. Pro Leonoru. No to je konkurence :-) Tak to chodí. A je zajímavé, že čtenáři (a mezi nimi i někteří provozovatelé jednotlivých stránek a asi zřejmě i někteří autoři) to řeší. Obecně myslím, že konkurence je dobrá, protože zvyšuje kvalitu. Sice mi je také jedno, zda někdo začal nějaký seriál dřív nebo později nebo někdo vyvěsil program dřív nebo později, ale na druhou stranu díky tomu se profilují všechny tři weby. Dva z nich jsou informativně či obsahově bohatší, jeden je obsahově chudý, ale zase umožní nadšencům bez obav formou článku sdělit své zážitky aniž by je někdo pranýřoval, že nejsou odborníky. Takže na své si přijde každý. Čtu všechny weby a samozřejmě mě zajímají nejen informačně obsažné články nebo názor paní Reitterrové, či Drápelové, ale také amatérských nadšenců, kteří líčí své dojmy aniž by měli zázemí hudebního vzdělání nebo zkušenosti. A to je také cenné. Navíc si nemyslím, že to, že naleznete stejné informace na všech webech je ku škodě. Každý je jinak profilovaný a měl by tedy přinášet jinak zpracované informace. Od MetinHD čekám hlavně informace z Metroplitní, detailní, podrobné sofistikované, Operaplus podává přehled o opeře a hudbě, ale i baletu nejen v Čechách, ale i na západ od hranic a má širokou škálu autorů, kteří píší každý jiným stylem a s jinou hloubkou odbornosti, Operadream je zajímavý tím, že přináší zcela holé nekomplikované zážitky z domácího operního dění psané amatéry- operními nadšenci. Takže vlastně bych se možná přimlouval za to, aby si profil jednotlivé weby zachovaly, protože to tak je vlastně dobře.
    Dan

Napsat komentář