Mimořádný výkon Hui He v Madama Butterfly prozáří podzim s MET

Pucciniho klasikou Madama Butterfly pokračuje sezóna přímých přenosů z Metropolitní opery. Opera je náročná zejména pro představitelku hlavní role, která téměř neopouští jeviště. V aktuálním nastudování se v titulní úloze Čo-Čo-San představí čínská sopranistka Hui He.
Madama Butterfly – The Metropolitan Opera New York (zdroj MET)

V herecky i pěvecky náročném partu gejši Čo-Čo-San zrazené a opuštěné americkým námořním důstojníkem Pinkertonem se představila řada světových sopranistek. Na premiérový výkon Rosiny Storchio ze 17. února 1904 navázaly takové operní divy jako Geraldine Farrar (premiéra v Metropolitní opeře 1907), Maria Callas či Montserrat Caballé. Nyní se k těmto zářivým jménům připojí sopranistka Hui He. Debutovala v Šanghaji coby Dorabella v inscenaci Mozartovy opery Cosi Fan Tutte. V Evropě poprvé zaujala právě v titulní roli Pucciniho Madama Butterfly. Kariérním průlomem se pak stala Tosca ve stejnojmenném díle téhož autora.

Zrazená japonská gejša je nicméně, společně s Verdiho Aidou, výstavním pěveckým výkonem pěvkyně Hui He. Jen v letošní sezóně ji ztvárňuje na prknech hned dvou operních domů. Vedle newyorské Metropolitní je to ještě Deutsche Oper v Berlíně. Na bedrech Hui He leží veškerá emoční náročnost role, od momentů štěstí, v kterých se Čo-Čo-San otáčí zády k vlastním tradicím, ke smutku z odloučení prosvětlovaných nadějí až k závěrečnému tragickému vyvrcholení.

V tříaktové opeře budou Hui He sekundovat italský tenor Andrea Carè, pro něhož je role Pinkertona debutem na prknech Metropolitní opery, a americká mezzosopranistka Elizabeth DeShong coby spolehlivá služebná Suzuki.

Inscenace vznikla ve spolupráci hollywoodského režiséra Anthonyho Minghelly (mj. je držitelem Oscara za režii snímku Anglický pacient) a režisérky a choreografky Carolyn Choa. Ne nadarmo se v recenzích hovoří o jejích filmových kvalitách. Propracovaná práce se zářivými barvami a širokým prostorem, který připomíná plátno kina, ale i zapojení loutek propůjčuje představení vizuálně podmanivou atmosféru a zvláštní magii uzavřeného světa japonského přístavu Nagasaki na konci devatenáctého století.

Úvodní přenosy z Metropolitní opery vsadily na prověřené a diváky oblíbené inscenace. První novinkou a zároveň závěrečným přenosem pro letošní rok bude Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. Do newyorské opery jej přináší Phelim McDermott, který svým ztvárněním této látky v Britské národní opeře způsobil na dlouhou dobu vyprodanou senzaci.

Mohlo by vás zajímat


6
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
2 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
hytat

a to už teraz viete že to bude mimoriadny výkon? jasnovidci ?

radek1212

opera měla premiéru 11. října. od té doby už nějaká ta recenze taky vyšla :)

hytat

clanok hovori o buducom predstaveni, nie o premiere

leonora3

Tato Madama Butterfly mala premieru v Met v sezone 2006/07 a ako velmi uspesna inscenacia sa snad hrala v kazdej sezone. Vynikajuci reziser A.Minghella (len si spomenme na silny a nezabudnutelny film Anglicky pacient!) zomrel v roku 2008. Hui He som videla v Met ako Butterfly asi ptred 5-6 rokmi a mozem povedat, ze jej Butterfly bola skutocne mimoriadna a nezabudnutelna (aj v porovnani s inymi Butterfly, ktore som v zivote videla) . Pocas mojho pobytu v NY som na toto predstavenie chcela ist este raz po 4 dnoch (tak ako sa to v Met opakuje) a nedostala som listok,… Číst vice »

ronnievv

Během října to už Hui He několikrát zpívala, takže přinejmenším nějaké recenze už budou. Jasnovidnost k tomu nejspíš potřeba není.

hytat

takze kto raz zaspieval dobre uz tak bude naveky!?