Módní skandál v upjatém světě vážné hudby

Je mladá , talentovaná a je klavíristkou. Pětadvacetiletá čínská klavírní virtuózka Yuja Wang okouzluje ale nejenom hrou na klavír. Při svém koncertním turné po Severní Americe dokázala upjaté americké publikum šokovat a to doslova. Nebylo to však precizní hrou Rachmaninovova klavírního koncertu. Bylo to tím, co měla na sobě. Pro svůj  koncert v Los Angeles, kde v publiku seděl nejeden slavný hollywoodský herec, producent či režisér,  zvolila jako garderóbu krátké oranžové šaty s minisukní, třpytivé štrasové punčochy a k tomu zlaté boty na jehlových podpatcích. A co víc, při přednesu Rachmaninovových skladeb prý ještě nezvykle natahovala krk, kroutila hlavou a špulila rty…Zatímco jen a jen do kumštu zažraní hudební publicisté chválili jemnost, rychlost a zručnost jejího prstokladu, valná část publika vesměs označovala její šaty za tak krátké a těsné, že kdyby pořadatelé věděli, co bude mít na sobě, byli by nuceni omezit přístup osobám mladším osmnácti let – tak alespoň zněl komentář v jednom americkém společenském časopise. Umělkyně tak v USA odstartovala ráznou diskusi o tom, co představuje oblečení na koncert a co nikoliv. A také o tom, zda hodnocení vzhledu a oblečení interpreta má být součástí popisu jeho hudebního výkonu.Nutno přitom poznamenat, že konzervativnější jsou ve svých soudech na podobná témata paradoxně ženy. A nutno také podotknout, že Spojené Státy jsou svým prudérním nazíráním na svět známé. A tak oblečení interpreta, které v USA vzbudí polemiky o morálce a vhodnosti, vlastně z pohledu Evropana nemusí být ještě až tak necudné…  Avšak přiznejte se: Jak by to bylo s vaším soustředěním na samotnou hru Yuja Wang? Hmmm?

Související články


Napsat komentář