Na koncert do svatého Salvátora v Praze raději ne
Na koncerty souboru Collegium Marianum se vždy velice těším, protože si pravidelně odnáším výjimečné zážitky jak z krásné a mnohdy neznámé hudby, tak z vysoké úrovně interpretace.
Bohužel z koncertu, který se uskutečnil 12. dubna v kostele u Salvátora, jsem si hudební zážitky neodnesl prakticky žádné, protože akustika tohoto poměrně velkého prostoru znemožnila učinit si nějakou přesnější představu o provedení. Alespoň ve čtrnácté řadě jsme sólistky a sólisty místy neslyšeli vůbec (zejména dámy), případně jen některé tóny, v ansámblech se zvuk slil do nepěkné směsice. Byla to škoda o to větší, že zpívali: Hana Blažíková a Markéta Cukrová (alespoň jejich duet z kantáty Jesu der du meine Seele s doprovodem varhan a pizzicata kontrabasu vyzněl nádherně), Tomáš Král, kterého určitě čeká velká budoucnost, rád bych ho slyšel a viděl v některé opeře, do níž se již též pustil, a konečně mladý tenorista Tobias Hunger. Kromě zmíněné kantáty zaznělo ještě Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füsse“, také od Johanna Sebastiana Bacha.
Oceňuji tedy alespoň text v programu, jenž přinesl mnoho informací o praxi skládání kantát (Bach tak své skladby určené pro kostel nikdy neoznačoval) i k samotným skladbám.
Oceňuji tedy alespoň text v programu, jenž přinesl mnoho informací o praxi skládání kantát (Bach tak své skladby určené pro kostel nikdy neoznačoval) i k samotným skladbám.
Collegium Marianum
Jana Semerádová – barokní flétna, umělecká vedoucí
Lenka Torgersen – barokní housle, koncertní mistr
Hana Blažíková – soprán
Markéta Cukrová – alt
Tobias Hunger – tenor
Tomáš Král – bas
Kostel u Salvátora, Praha, 12. dubna 2010
program:
Johann Sebastian Bach:
Kantáta „Jesu der du meine Seele“, BWV 78
Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füße“, BWV 249
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]