Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Natalie Dessay a Und – oslnivý činoherní debut
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Natalie Dessay a Und – oslnivý činoherní debut

Helena Salichová
Publikováno 28/05/2015
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Natalie Dessay vždycky zdůrazňovala, že je především herečka, jakkoli po pětadvacet let působila jako vynikající operní zpěvačka. Její nároky na herectví v opeře byly vždy enormní a byly jedním z důvodů, proč před dvěma lety operní jeviště definitivně opustila. Navázala na čtení literárních textů, jemuž se věnovala dlouhodobě, vyzkoušela si první muzikál (Legrandova Paraplíčka ze Cherbourgu), koncertovala a připravovala se na činohru.Znamenitou příležitost jí nabídl Jacques Vincey, režisér a umělecký šéf Centre dramatique régional de Tours. Monodrama současného anglického dramatika Howarda Bakera Und je velikou výzvou. Je to nejednoznačný a drásavý text, ve kterém (jak avizuje divadlo) se pojí „poezie, lyričnost a temný humor. Barker zde spřádá výjimečný portrét ženy, pro niž se slovo stává zbraní k přežití… Žena čeká na muže. Muž se opozdí. Zatímco ona mluví, muž se blíží. Začíná milostný duet a duel na život a na smrt… pro jednoho z nich bude toto setkání fatální.“ Je ta žena Židovka? Je ten muž její mučitel? 26. 5. 2015, Théâtre Olympia Tours. Na téměř prázdném jevišti na malé ploše uprostřed scény stojí herečka. Vedle sebe má štíhlý vysoký stolek, nad hlavou obří lustr z ledových panelů. Pět set kilogramů ledu. Její silueta v šarlatových šatech se rýsuje na černém pozadí. Z ostrých kusů ledu začínají odkapávat kapky.Slova, kapky, šaty zmuchlané pod nohama jak rozlitá louže krve. Proud vody stékající po vlasech, napřažená ruka se žlutými růžemi. Natalie Dessay hraje a hudebník Alexandre Meyer, autor hudby a zvuků, ji po celých sedmdesát minut doprovází až k závěrečnému zpěvu kadiše.Natalie Dessay si plní svůj dlouholetý sen.
A první kritické ohlasy? „Oslnivý debut“, píše Le Figaro.

Foto archiv, Christophe Raynaud de Lage

TémataNatalie Dessay
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Hudební léto na obnoveném Kuksu pozvalo Plachetku, Ženatého i Collegium 1704
Další článek Notebook Michala Maška (32): berlínský recitál Maurizia Polliniho
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up