Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Návrat Filharmonie Brno z 10. japonského turné: U posluchačů nejvíce bodovala Vltava
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaLifestyleZe světa

Návrat Filharmonie Brno z 10. japonského turné: U posluchačů nejvíce bodovala Vltava

Brněnská filharmonie se v noci vrátila ze svého 10. japonského turné. Během jedenadvaceti dnů tam odehrála jedenáct koncertů v devíti městech. Hudebníci koncertovali většinou na místech, která navštívili už při svých předchozích turné, výjimkou bylo pouze Nagano.

Kateřina Konečná
Publikováno 26/02/2019
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Kyoto Concert Hall (zdroj Filharmonie Brno

„Orchestr tam už hrál, ale ne v tomto sále. Je otevřený od roku 2016, je relativně jednoduchý, ale velmi funkční a má vynikající akustiku, orchestru se tam hrálo výborně,“ uvedl manažer orchestru Pavel Šindelář. Zdůraznil přitom, že sál sídlí v jedné budově s radnicí, což odráží vztah Japonců ke klasické hudbě a jejím koncertům. „Sálů je tu hodně, v každém menším městě mají takový, o kterém si u nás můžeme nechat zdát. Lidé chodí na koncerty odpoledne i večer, řekl bych, že je to pro ně běžná součást života,“ podotkl. Překvapilo ho i to, že posluchači často obdarovávají hudebníky drobnými pozornostmi, většinou sladkostmi. „O tom, že po každém koncertu tu stojí dlouhé fronty na autogramy, a to nejen dirigenta či sólisty, ani nemluvím. Naši hudebníci jsou tu prostě celebritami,“ řekl.

Mezi sály, kde orchestr hrál, akusticky i funkčností vynikalo Kjóto, architektonicky nejpůsobivějším místem bylo Tokyo Opera City, jehož interiér připomíná zlatou pyramidu. Dva koncerty, které tam zazněly, si vyslechla i ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová, která se k orchestru na část turné připojila. „Koncerty měly možnost zaznít v dokonalé akustice japonských velkých sálů a poskytly tak nejen radost japonským posluchačům a fanouškům, ale i možnost poslechnout si brněnské filharmoniky v plné zvukové kvalitě, kterou zatím české sály neposkytují. Zvláště český program přilákal plný sál nadšeného publika, které ocenilo energií nabité mistrovství orchestru i sólisty,“ podotkla Kučerová. Japonsko se podle ní nemění, zůstává rájem klasické hudby, kterou dokáže publikum náležitě přijmout a ocenit.

Zkouška v Niigatě – Leoš Svárovský, Filharmonie Brno s violoncellistou Matthewem Barleym (zdroj Filharmonie Brno)

Filharmonie Brno se v zemi vycházejícího slunce představila se čtyřmi různými programy, tři z nich byly ryze české. „Jednoznačně největší ohlas měla u posluchačů Vltava ze Smetanovy Mé vlasti. Je tu notoricky známá, lidé ji milují a doslechl jsem se, že si ji lidé běžně zpívají, protože zde skladba má i slova,“ podotkl Šindelář.

Tokio Opera City (zdroj Filharmonie Brno)

Brněnským posluchačům se orchestr představí opět 7. a 8. března 2019 v programu Smrt a vykoupení, který nese název podle Straussovy symfonické básně, jenž v programu zazní. Večer zahájí Weberovo Vyzvání k tanci v aranži Hectora Berlioze, v podání basbarytonisty Krešimira Stražanace zazní Brahmsovy Čtyři preludia a Vážné zpěvy v aranži Detlefa Glanerta. Pod taktovkou Alexandera Liebreicha se mohou posluchači těšit i na části Wagnerovy opery Tristan a Isolda.

TémataFilharmonie BrnoMarie KučerováPavel Šindelář
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Tafelmusik s Czech Ensemble Baroque, moravským vínem a hudbou klasiků
Další článek Bratislavské Konvergence 2019: Pocta Igoru Stravinskému
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up