Nové Hoffmanovy povídky v MET již dnes
Právě dnes má v newyorské Metropolitní opeře premiéru nová produkce Offenbachových Hoffmannových povídek, která pak bude o posledním předvánočním víkendu přenášena do kin. Tady jsou první dostupné fotografie, které se již objevily, a také video ze zkoušek a aktuální obsazení.
Jacques Offenbach:
Les contes d’Hoffmann
Dirigent James Levine
Režie Barlett Sher
Scéna Michael Yergan
Kostýmy Katherine Zuber
Choreograf Dou Dou Huang
Hoffmann: Joseph Calleja
Olympia: Kathleen Kim
Antonia/Stella: Anna Netrebko
Giulietta: Ekaterina Gubanova
Nicklausse/The Muse: Kate Lindsey
Four Villains (Lindorf/Coppelius/Dapertutto/Miracle): Alan Held
premiéra 3.prosince 2009 The Metropolitan Opera New York
aktualizováno 4.11.2009 o následující zvukový záznam premiéry:
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]
Autor recenzie zase nezaprel svoju záľubu v urážaní, porovnávaní a zaujatosti . Ale chápem, bulvárne kritiky sa lepšie predávajú a čítajú.Na spomínanom koncerte Dvorakovej Svatebni košile som osobne bol a myslím si že orchester SF podal pod inšpirativnym vedením skvelého Rastislava Štúra opäť oduševnený a preciteny výkon. Sólistov Adama Plachetku a jeho partnerku pani Knežikovu bolo veľmi dobre počuť, majú zvučné hlasy a opäť potvrdili svoje európske kvality a myslím si že vyčnievali aj technicky aj muzikantsky nad tenorom. Málo dirigentov dokáže svojim entuziazmom a radosťou z hudby tak inšpirovať náš prvý slovenský orchester ako spomínaný Rastislav Štúr. Klobúk dole pred ním s akou energiou a istotou to zvládol a popri všetkých umeleckých povinnostiach sa zhostil aj neľahkej úlohy byť riaditeľom opery SND, ktorá ostala naozaj v zanedbanom stave. Kiežby sme mali na Slovensku viac takýchto úprimne zapálených umelcov pre hudbu!
Gustav Mahler r.1897 jako ředitel Vídeňské dvorní opery ZRUŠIL volné lístky pro kritiky, kterým je pak musely platit jejich redakce (La Grange: GM str.153). Tož ať si pan kritik zakoupí vstupenku na sedadlo v místě nejlepší (nebo aspoň skvělé) akustiky a bude moci “exatkně” a objektivně popsat zmíněný koncert. Redakce mu jistě ráda lístek proplatí… Já sám si musím každý lístek na cokoliv tvrdě zaplatit. A konečně – PROČ NE?