Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Novinka Johna Neumeiera a triumf Otty Bubeníčka
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Tanec

Novinka Johna Neumeiera a triumf Otty Bubeníčka

redakce
Publikováno 02/01/2010
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Od prosince uvádí Hamburský balet Johna Neumeiera novou choreografii svého šéfa, nazvanou Orpheus, která rozšířila už beztak pozoruhodný repertoár světově proslulého souboru. I nová premiéra se pochopitelně stala velkou událostí zdaleka nejen ve světě tance. Tentotkrát se John Neumeier (67) nechal inspirovat antickou mythologií, kdy bájnou postavu Orfea pojal jako archetyp lidské touhy. V titulní roli se o premiéře představil náš Otto Bubeníček.

Přípravy nového projektu ale rozhodně nebyly jednoduché. Už třeba jen kvůli tomu, že s novým titulem měl soubor vyjet na festival do Salcburku, avšak záhy bylo toto pozvání staženo. Titulní roli měl tančit jeden z celosvětově nejvyhledávanějších tanečníků, Roberto Bolle, kterému John Neumeier „šil“ choreografii na tělo, avšak čtrnáct dnů před premiérou se vážně zranil, a tak musel narychlo hlavní part převzít Otto Bubeníček. Byl to právě on, koho nadšené kritiky hlavně oslavovaly, protože náročný úkol, kdy během dvouhodinového představení prakticky nesejde z jeviště, zvládl za dva týdny nastudoval a odtančit skutečně brilantně a vice než přesvědčivě. Recenze dokonce mluví o tom, že Bubeníček si svým výkonem Orfea přivlastnil a udělal s něj svoji životní roli. Stejně nadšeně hodnotí i celý nový Neumeierův projekt.
Další fotografie z inscenace najdete ve fotogalerii v sekci Multimédia zde. A tady je ještě malá videoukázka:

Orpheus
Hudba: Igor Stravinskij – „Apollon“, „Orpheus“, Heinrich Ignaz Franz Biber – „Rosary Sonatas“, Peter Blegvad & Andy Partridge – z alba „Orpheus the Lowdown“
Choreografie, kostýmy, světelný design: John Neumeier
Scéna: Ferdinand Wögerbauer
Dirigent: Simon Hewett
Hamburg Ballet
Hamburg Philharmonic State Orchestra

premiéra 6.12.2009
Orfeus: Otto Bubeníček
Apollo: Edvin Revazov
Calliope: Anna Laudere
Eurydice: Hélene Bouchet
Hermes: Yohan Stegli

www.hamburgballett.de

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Další Macbeth a Mnichov: Proč se mi to jen (ne)líbí?
Další článek Nepochopitelná a neinscenovatelná Liška Bystrouška
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up