Nový projekt Laterny magiky v předpremiéře již za několik dní

  1. 1
  2. 2

Zajímá-li vás, jak dalece je vlastně tvůrčí tým Bon Appétit! propojený v inscenacích na scénách Národního divadla i mimo ně, nastíníme některé vazby. Pokrýt ale celou „pavučinu“ tvůrčích spoluprací je prakticky nemožné.

SKUTR s choreografem Janem Kodetem a scénografem Jakubem Kopeckým vytvořili pro Laternu magiku oceňovanou inscenaci Human Locomotion. Stejný tým připravil pro Balet ND dvě velmi úspěšné pohádkové inscenace, Čarodějova učně a Malou mořskou vílu (k výrazným počinům pro Balet ND patří u Jana Kodeta také pohádka Zlatovláska a taneční divadlo Camoufl▪AGE z roku 2009, za kterou obdržel Cenu divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony). Zmiňovanou Kytici pro Činohru Národního divadla vytvořil stejný tým i se Simonou Rybákovou jako kostýmní výtvarnicí (Jakub Kopecký za ni obdržel Cenu kritiky v kategorii Scénografie 2019).

Pro Laternu magiku vytvořil Jan Kodet v roce 2004 choreografii k inscenaci Argonauti, která vznikla pro letní olympijské hry v řecké koprodukci. Simona Rybáková před čtyřmi lety spolupracovala s Laternou magikou na okouzlující výpravě Podivuhodných cest Julese Verna, k nimž Jakub Kopecký vytvořil scénu.

Hudební skladatel Ivan Acher spolupracuje s Laternou magikou poprvé, ale diváci Národního divadla jej znají velmi dobře, jeho soudobá opera Sternenhoch získala v žebříčku Divadelních novin titul Inscenace roku a hraje se na Nové scéně ND. Pro Jana Kodeta skládal poprvé v roce 2002 (Danse Macabre), Lola & Mr.Talk (Cena Divadelních novin a Cena Sazky za nejlepší divadelní počin sezony 2003/04,) pak pro zmiňovaný oceněný projekt Camoufl▪AGE a nyní se jako tvůrci sešli počtvrté.

Režisérské duo SKUTR a Jan Kodet spolupracovali také na řadě dalších inscenací: například v roce 2013 to byl Sen noci svatojánské a v roce 2016 Romeo a Julie v rámci Pražských shakespearovských slavností (i s Jakubem Kopeckým coby scénografem), příští rok bude mít premiéru Bouře. Společnou prací jsou rovněž opery Výlety pana Broučka (Národní divadlo moravskoslezské), Příběhy Lišky Bystroušky na otáčivém hledišti v Českém Krumlově nebo Hoffmannovy povídky uvedené loni pro Národní divadlo Brno, rovněž se scénou Jakuba Kopeckého a kostýmy Simony Rybákové.

Zajímavé spojení zažila část týmu Acher – Kopecký – Rybáková v minulém roce, kdy spolupracovali na projektu choreografky Lenky Vagnerové Panoptikum. Ve složení SKUTR – Rybáková vznikla v roce 2017 operní inscenace Prodané nevěsty v Aalto Musiktheater v německém Essenu, která se v následující sezóně znovu vrátí na scénu tohoto prestižního operního domu.

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments