Obrázky z putování… za Verdiho inscenacemi (2)
Mnichov a nový Rigoletto
– adventní Mnichov – již tradičně krásná výzdoba, trhy, mnoho lidí a můj osobní pocit – pohybují se více v klidu, užívají si atmosféry – opera a okolí… vše vyzdobeno v jednom stylu a samotné OPEŘE vládne právě propagace nové inscenace Rigoletta. Pro ty, kteří znají tu starou “Planetu opic”, je ta nová naprostým kontrastem….
– večer – beznadějně vyprodané divadlo, tedy opět všechna představení této inscenace
– v opeře – vše o Rigolettovi – plakáty, suvenýry, všechny dostupné nahrávky… Na to jsme nicméně v mnichovské opeře zvyklí.
– scéna a kostýmy… nazvala bych “béžová” inscenace…. A pro mne je béžová barva nudná, takže NUDA! Nebýt skvělých pěveckých výkonů, bylo by představení téměř k nepřečkání.. Měla jsem spíše pocit koncertního provedení, před dvěma tribunami – jedna na pódiu a jedna v hledišti… Režijně určitě několik dobrých nápadů, dobré světlo, ale těšila jsem se na herecky propracovanější inscenaci. – protagonisté – Patricia Petibon, Nadia Krasteva, Joseph Calleja, Franco Vassallo – skvělý cast a samozřejmě oba mužští protagonisté měli obrovský úspěch, předčili ženské protějšky
– Patricia vládne krásným sopránem a obrovským hereckým talentem, ale měla jsem pocit, že menší divadlo by jí svědčilo více…
– Nadia – byla jsem z ní trochu rozpačitá… její Maddalena a Giovanna mne neokouzlily
– Joseph Calleja – je miláčkem mnichovského publika a právem!
– Franco Vassallo – krásný hlas, ale kostým a herecké zadání mu v této roli úplně neprospělo – chyběl mi rozpor – nešťastný otec kontra zlomyslný skřet! Franco působil ve svém civilním obleku příliš mladě a laskavě ( což on mimochodem je obojí…) – sbor – plná tribuna živých a figurín….. a samozřejmě skvělí…
– orchestr a dirigent – nemohu posoudit to, co psala kritika, tedy že byl moc hlučný… Nemohu tedy soudit, zda-li někde překrýval. Seděla jsem na balkoně, vlastně nad orchestřištěm a tam jsem ten pocit neměla… Nicméně mi poskytlo skvělou možnost pozorovat nejen Marca Armiliata, ale i jednotlivé hráče. Marco diriguje operu z paměti a je znát soulad mezi ním, orchestrem, sólisty… Tedy celkově:
– pěvecky a hudebně skvělé
– herecky nuda, ale pro protagonisty velmi náročná inscenace…
I váš text rádi v této rubrice uveřejníme. Naše adresa: [email protected]z
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]