Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Operní konference ve Vídni
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Operní konference ve Vídni

redakce
Publikováno 06/04/2013
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Tmel, který drží Evropu pohromadě 

Konference o opeře ve Vídni. Předseda Evropské komise Barroso se přimlouvá za podporu kultury 

Gert Korentschnig pro Der Kurier, 5.4.2013

Není náhoda, že se evropská konference o opeře, setkání 350 zástupců z 86 operních divadel, koná v hudebním velkoměstě Vídni. Denně se zde prodá 10 000 vstupenek na koncerty klasické hudby nebo operní inscenace. Tři operní divadla odehrají ročně 700 představení. A dva velcí pořadatelé koncertů, Hudební spolek a Koncertní dům, zvou celkem na 1 600 koncertů.

Něco takového je ojedinělé, řekl ředitel Státní opery Dominique Meyer v první diskusi konference, která začala ve čtvrtek v Mahlerově sále Státní opery. Meyer sdělil: „Pokud si návštěvníci na něco stěžují, pak na to, že nesehnali lístky, protože je téměř pořád vyprodáno.“ Kriticky se vyjádřil k hudební výchově na školách, „která bohužel není taková jako jinde“.

Jeho kolega z Lidové opery Robert Meyer zdůraznil, že ani na vteřinu nelitoval toho, že vyměnil činoherní divadlo za Lidovou operu. „Hudební divadlo nabízí mnohem víc než činohra.“

Šéf Divadla Na Vídeňce Roland Geyer prohládil: „Divadla jsou povinna vyjadřovat se i k politickým otázkám.“ Diskusi vedl Peter de Caluwe, ředitel opery v Bruselu, která byla zvolena “operním divadlem roku“.

Pokud jde o konkrétní výběr děl, řekl Geyer, existují samozřejmě dohody, takže se případně dramaturgie může křížit jen v případě Mozarta.

Generální tajemník holdingu Spolkových divadel Georg Springer naopak považuje za „naivní si myslet, že divadlo může způsobit velké změny. Divadlo je v první řadě místem shromažďování příslušníků určité sociální třídy.“

Předseda Evropské komise José Manuel Barroso ve svém zahajovacím proslovu zdůraznil velký význam kultury pro „projekt Evropy“. „Kultura byla a je tmel, který Evropu drží pohromadě,“ prohlásil. Právě v době krize nesmí EU váhat „investovat do kultury“. Pro Barrosa neexistuje „nic evropštějšího než opera“. Opera je „ilustrace par excellence pro trvalý dialog, překracující hranice zemí“.

Operní konference na téma „Citizenship“ potrvá do neděle. Zúčastní se jí referenti ze 32 zemí.

Přeložila a připravila Vlasta Reittererová

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Tomáš Hanus: Pár slov o Roccovi
Další článek Opera se tu dělá báječná. Sbohem Sydney!
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up