Orchestr PKF – Prague Philharmonia natáčel v prostoru holešovických Jatek78
Přesun do online světa nebyl jedinou změnou, kterou pátý večer orchestrální abonentní řady prošel. Z dramaturgie byla vypuštěna skladba V podvečer Zdeňka Fibicha. Při jejím početném obsazení by bylo jen těžko možné dodržovat všechna nutná hygienická opatření. Ke změně došlo i u dirigentského pultu, protože kvůli vládním restrikcím nemohl ze Švýcarska přijet americký dirigent John Fiore.
Mendelssohna a Křenka nespojuje dramaturgie náhodou. Hlavním tématem sezony 2019–2020 orchestru PKF – Prague Philharmonia jsou vzájemné vlivy politiky a hudby. Prostor dostali mnozí autoři, kteří byli z ideologických důvodů dlouhá léta upozaďováni. Hudbu Mendelssohna nacisté z pódií systematicky vyháněli. Novátorství Křenka označili za zvrhlé.
Mendelssohnova Symfonie č. 1 c moll je považována za zralé dílo, přestože autorovi bylo v době jejího dokončení pouze patnáct let. Těžištěm dramaturgie celého koncertu je Křenkovo Concerto grosso. Skladba byla inspirovaná hudbou starších mistrů a jednou ze zásadních barokních forem. Upoutá nevšední výrazovostí, propracovanou výstavbou i zajímavými harmoniemi. Vystoupí sólisté Jan Fišer (housle), Stanislav Svoboda (viola) a Lukáš Pospíšil (violoncello), koncertní mistři a první hráči PKF – Prague Philharmonia.
Multifunkční prostor Jatek78, kde byl koncert natočen, si někteří hráči PKF již zkusili. Na podzim se zde uskutečnilo natáčení komorního online koncertu violoncellisty Lukáše Pospíšila, koncertního mistra PKF. Poté zde vznikl online koncert s evropskou premiérou skladby Michaela Finea, který PKF nabídla letos v únoru na svatého Valentýna.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]