Palace Cinemas: Aida již dnes, ohlášen i další program

Podzimní sérii operních večerů odstartuje právě dnes společnost Palace Cinemas, a to nejen v pražském Slovanském domě a brněnském Špalíčku, ale nově i v Ústí nad Labem. Zveřejněn byl prozatím program až do začátku prosince, čítající šest operních titulů (z nichž polovina bude uvedena v přímém přenosu), doplněných o jeden titul baletní.

Na dnešek ohlášenou Verdiho Aidu v režii Grahama Vicka uvedli na Bregenzer Festspiele poprvé již loni a podle již zažitého dvouročního cyklu obměny ji na jezerní scéně reprízovali také během léta letošního. Velkolepá podívaná s Tatianou Serjan (Aida), Rubensem Pelizzarim (Radames) a Iano Tamar (Amneris) (a letos také za účasti Pražského filharmonického sboru), s efektivní choreografií umístěnou do vody či sborem oblečeným do současných oranžových metařských vest vyvolala rozporuplné reakce – od bezmezného nadšení až po naprosté zatracení. Jedno je ale jisté: A totiž že záznamy inscenací, uvedených na jezerní scéně v Bregenzi (o festivalu jsme nedávno psali zde) vyznívají zpravidla přece jen lépe, než jejich originál přímo v reálu.

Jedinečnou příležitost k ochutnání originální nezaměnitelné směsice songů, balad, jazzu a taneční hudby, tak jak ji ve spolupráci s Bertoltem Brechtem vytvořil Kurt Weill, přinese večer druhý, naplánovaný na 30.září. Vzestup a pád města Mahagonny, označovaný za první surrealistickou operu, se uvádí velmi sporadicky. Tím spíš je vítaným chystaný záznam z Teatro Real Madrid, kde dílo nastudoval dirigent Pablo Heras-Casado, autory režijní koncepce jsou Alex Ollé a Carles Padrissa. Jde o koprodukci s Vídeňskou státní operou, kde by inscenace měla být k vidění přespříští rok.

Bizetova Carmen se po velmi zdařilém přenosu z La Scaly vrátí na plátna Palace Cinemas znovu, a to 13.října, tentokrát v přímém přenosu z barcelonského Gran Teatre del Liceu. Jde o inscenaci převzatou z Palerma, resp. Turína (režie Calixto Bieito, dirigent Marc Piollet), ve skvělém obsazení, v jehož čele je Roberto Alagna, Béatrice Uria-Monzon, Erwin Schrott a Marina Poplavskaya.

San Francisco Opera bude zastoupena 26. října záznamem Pucciniho šlágru Madama Butterfly. V režii Rona Danielse a pod taktovkou Donalda Runniclese, resp. Juliana Smithe jsou pro ústřední pár ohlášeny prozatím alternace: Patricia Racette, resp. Marie Plette (Čo-Čo-San), Brandon Jovanovich, resp. James Valenti (Pinkerton), Stephen Powell (Sharpless) a Zheng Cao (Suzuki).


Belliniho Norma, prožívající v posledních letech nevídanou renezanci, se odehraje 9.listopadu v záznamu z Teatro Comunale Bologna, v obsazení Daniela Dessi (Norma), Fabio Armiliato (Pollione) a Kate Aldrich (Adalgisa), dirigentem bude Evelino Pido, režisérem Federico Tiezzi.

Po Čajkovského Labutím jezeru (23.listopadu) nabídne Palace Cinemas podle zatím zveřejněného programu 7.prosince přímý přenos prvního dne Wagnerovy teatrologie, tedy Valkýry z La Scaly. Po Zlatě Rýna, které příliš dobře hodnoceno nebylo (naši recenzi najdete zde) obsadil tandem Daniel Barenboim – Guy Cassiers do dalšího dílu společného koprodukčního projektu milánského operního domu a berlínské Staatsoper Unter den Linden také řadu umělců zvučných jmen: Simon O‘Neill bude Sigmundem, John Tomlinson Hundingem, René Pape Wotanem, Waltraud Meier Siedlindou, Nina Stemme Brünnhildou a konečně Ekaterina Gubanova Frickou.


S mírně obměněným programem přichází Palace Cinames také na Slovensku, kde Verdiho Aida z Bregenzu zahájila podzimní sérii již o minulém víkendu.


www.palacecinemas.cz
https://www.palacecinemas.sk/

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
0 0 votes
Ohodnoťte článek
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments