Pecková připravuje nové CD a turné s Margitou

Mezzosopranistka Dagmar Pecková vydává výběr starších nahrávek Sny obsahující písně Mahlera, Wagnera, Beria a Brahmse. Na podzim začne nahrávat se Slovenskou filharmonií nové album, jehož vydání připravuje na jaro příštího roku. Uznávaná pěvkyně letos vystoupí na mnoha domácích i zahraničních koncertech. Pozornost vzbuzuje série společných vystoupení s tenoristou Štefanem Margitou s názvem Začínáme končit.„Myslím, že to je to nejlepší, co jsem u Supraphonu natočila. Následovat bude nová nahrávka, o které prozradím pouze to, že bude o ženách. Ale jestli se to povede, bude to bomba,” řekla Pecková.

Turné s Margitou Pecková zahájí 6. května v jeho rodišti v Košicích, pokračují 17. června v Chrudimi, kde se narodila Pecková, a 24. srpna zazpívají v Brně. „V dalších letech, protože my ještě nekončíme, ale začínáme končit, se ještě chystá Olomouc, Plzeň, Ústí nad Labem a spousta dalších měst. Na programu budou nejkrásnější árie a dueta operní světové literatury,” uvedla Pecková.

Dvojalbum Sny se vrací k nahrávkám Peckové, jež znamenaly výrazný milník v její umělecké dráze a uvedly ji do světa jako vynikající mahlerovskou interpretku. Kompilace vznikla podle Peckové zejména pro uspokojení zájmu posluchačů o tyto starší nahrávky. „V těch písních není nic velikášského nebo křiklavého, je v nich něco, co mě donutilo být sama sebou,” sdělila pěvkyně, jejíž debutové debutové album, poskládané z árií Wolfganga Amadea Mozarta, vyšlo v roce 1994. Na jeho úspěch navázalo i dalších patnáct alb, na nichž se od mozartovského repertoáru odklonila například k Mahlerovi a Wagnerovi. „To jsou jména, která ovlivnila celou mou pěveckou kariéru. K těmto písním – snům se můžu kdykoli vracet a stále mě budou překvapovat svou nevýslovnou dokonalostí,” podotkla s tím, že Mozarta nelze zpívat celý život, protože to vyžaduje „mladý ohebný hlas”. „Ale pořád jsem zůstala v oblasti německé hudby, ať už to byla romantika nebo moderna. Základ výrazu a techniky jsem si udělala na Mozartovi, ale duše i hlas se pak chtějí ubírat jinam, pořád máte pocit, že musíte to i ono umět. To, co dělám, není o odpočinku. Je to o tom jít pořád někam dál, něco hledat, zjistit omyly, vrátit se zpátky a tak,” uvedla.

Vedle koncertů s Margitou v červnu Pecková vystoupí v Linci ve Dvořákových Biblických písních s Bruckner Orchester pod vedením německého dirigenta Bruna Weila. V září ji čeká Janáčkova Glagolská mše v belgickém Liège. V říjnu zazpívá Biblické písně ve Vídni s Vídeňskými filharmoniky pod taktovkou Petera Schneidera. Rovněž přijala pozvání České filharmonie na listopadové turné do USA, kde pod vedením Jiřího Bělohlávka zazpívá ve Dvořákově Stabat Mater.

Na Pražském jaru 2011 oslavila Pecková hned tři jubilea. Vystoupením v Dvořákově síni pražského Rudolfina, v němž mimo jiné v její interpretaci zaznělo poslední Mahlerovo vokální dílo Píseň o zemi, si umělkyně připomněla padesáté narozeniny, třicáté výročí zahájení profesionální umělecké dráhy a dvacet pět let od vítězství v mezinárodní soutěži Pražského jara.

Pecková se pravidelně objevuje na koncertních pódiích i operních scénách evropských metropolí. Její hlas slyšelo publikum newyorské Carnegie Hall, v Královské opeře v Covent Garden v Londýně, londýnské Wigmore Hall, koncertovala kupříkladu i v Paříži, Amsterodamu, Štrasburku, Lausanne či Tel Avivu. Je držitelkou Ceny Thálie za rok 1999 za titulní roli v Bizetově opeře Carmen na scéně Národního divadla v Praze. Pěvkyně žije s manželem a dětmi v Německu v malé vesničce Heuweiler nedaleko Freiburgu.

Foto archiv Štefana Margity a Dagmar Peckové

Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na