Per Boye Hansen představil nového hudebního ředitele a umělecké plány

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Od roku 2005 do roku 2012 zastával funkci uměleckého a provozního ředitele Mezinárodního festivalu v Bergenu. V roce 2011 byl norským ministrem kultury jmenován předsedou poroty Mezinárodní Ibsenovy ceny. Je členem představenstva vydavatelství dacapo records (Edition S), které funguje s podporou dánského ministerstva kultury. Byl členem poroty pěvecké soutěže BBC Singer of the World (Cardiff, 2013), Mezinárodních operních cen (2017) a porotcem soutěže Ring Award (Graz, 2017). Od roku 1999 působil jako castingový ředitel berlínského operního domu Komische Oper Berlin. V roce 2003 byl jmenován do funkce ředitele opery a jako takový odpovídal za každodenní provoz souboru. Měl na starosti angažmá hostujících pěvců a dirigentů a spolupracoval s různými režiséry (např. Peter Konwitschny, Hans Neuenfels, Barrie Kosky, Calixto Bieito, David Alden, Richard Jones a Sebastian Baumgarten). V roce 1990 založil uměleckou agenturu Oslo Arts Management a uspořádal sérii koncertů v Koncertním domě v Oslu, na níž vystoupili např. Jessye Norman, Kiri Te Kanawa, Kathleen Battle, Anne Sophie von Mutter, Anne Sofie von Otter, James Galway José Carreras a Bryn Terfel. Úzce spolupracoval s Filharmonií Oslo a jejich šéfdirigentem Marissem Jansonsem. V roce 1994 byl pověřen organizací série koncertů pro Národní olympijský výbor, které byly součástí kulturního programu zimních olympijských her v Lillehammeru. V roce 1996 navázal úzkou spolupráci s mnichovskou uměleckou agenturou KünstlerSekretariat am Gasteig. V letech 1984 až 1988 pracoval jako asistent režie opery v Kolíně nad Rýnem. Několik let působil jako asistent režiséra Jean-Pierra Ponnelleho a rovněž pomáhal řediteli operního souboru v Kolíně nad Rýnem, Michaelu Hampemu. Asistoval tamním režisérům Hansi Neugebauerovi a Willymu Deckerovi. V osmdesátých letech pravidelně působil jako asistent Michaela Hampeho a Jean-Pierra Ponneleho na Salcburském festivalu. V roce 1982 založil Letní operní soubor v Oslu, který z pozice uměleckého ředitele vedl až do roku 1992. Z původně volného sdružení norských umělců se nakonec stal každoroční desetidenní festival, na němž vystoupili např. Francisco Araiza, Edith Mathis, Delores Ziegler a Lucia Poppová. V norské premiéře nastudoval operu Benjamina Brittena Sen noci svatojánské, Mozartovy opery Don Giovanni, Cosi fan tutte a La Clemenza di Tito a Straussovu Ariadnu na Naxu.

Po studiu divadelní vědy na Univerzitě v Oslu studoval obor operní režie pod vedením profesora Dietera Bülter-Marella na Folkwanghochschule v německém Essenu.

KARL-HEINZ STEFFENS, hudební ředitel, dirigent

Karl-Heinz Steffens je bývalý hudební ředitel Opery v Halle, Norské národní opery a hudební ředitel Německé státní filharmonie PorýníFalc. Má velké zkušenosti s působením v mnoha orchestrech na prestižních divadelních scénách. Je erudovanou osobností s autentickým zájmem o operní tvorbu.

Karl-Heinz Steffens je uznávaným dirigentem v operním i symfonickém světě – v posledních letech spolupracoval s Bavorským rozhlasovým symfonickým orchestrem, Berlínskou filharmonií, Izraelskou filharmonií, Lyonským národním orchestrem, Mnichovskou filharmonií, Královskou stockholmskou filharmonií, Salcburským Mozarteem nebo Curyšským Tonhalle orchestrem. Často spolupracuje s rozhlasovými symfonickými orchestry v Berlíně, Kolíně nad Rýnem, Frankfurtu, Hamburku, Hannoveru, Lipsku a Stuttgartu.

Německá státní filharmonie Porýní-Falc získala pod jeho vedením mnoho ocenění. Mimo jiných cenu ECHO za nejlepší orchestr v roce 2015 za nahrávku díla B. A. Zimmermanna. V sezoně 2016/17 byla nominována na cenu německé Asociace hudebních vydavatelů Deutsche Musikverlegerverband za nejlepší koncertní program sezony.

Úspěšně také působí v operních domech. Steffens připravil v norské premiéře inscenaci Pelléas a Mélisanda v Norské národní opeře, kde rovněž nastudoval inscenace Cosi fan tutte, Fidelio a Tosca v režii Calixta Bieita. Opakovaně dirigoval v Teatro alla Scala inscenace Cosi fan tutte, Don Giovanni a Soumrak bohů. Nedávno debutoval v Curyšské opeře.

Pravidelně spolupracuje s berlínskou Státní operou (Staatsoper Unter den Linden), kde naposledy nastudoval Fidelia. V této sezoně rovněž vystoupil s Nizozemskou filharmonií nebo turínským Teatro Regio. Pokračoval ve spolupráci s Helsinskou filharmonií a se Symfonickým orchestrem v Norrköpingu. Čeká ho severoamerický debut s torontskými symfoniky. Ve Velké Británii se Steffens vrací ke spolupráci se symfonickými orchestry v Birminghamu a Bournemouthu. Se Skotským symfonickým orchestrem BBC zahájí festival Lammermuir. Před svou dirigentskou kariérou byl Steffens uznávaným sólovým klarinetistou, jehož dráha vyvrcholila na pozici prvního klarinetisty Bavorského rozhlasového symfonického orchestru a Berlínské filharmonie.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na