Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Petr Zuska: Jako tanečník končím
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Petr Zuska: Jako tanečník končím

redakce
Publikováno 14/01/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

„Ve svých 45 letech cítím, že právě tohle je dobrá příležitost se coby tanečník s jevištěm rozloučit. Ač stále relativně při síle a ve formě jsem za celou dobu svého šéfování svým mladším ‚sourozencům‘ a posléze ‚dětem‘ ostudu na jevišti nedělal. Mám dojem, že skončit právě v tomto momentu, je rozumné,“ říká o svém rozhodnutí opustit definitivně taneční jeviště Petr Zuska. Stane se tak dnes večer na scéně pražského Národního divadla, při pohostinském představení baletu Divadla J. K. Tyla z Plzně Anna Karenina, kde Petr Zuska v choreografii Libora Vaculíka vytvořil jako host roli Alexeje Karenina.Titulní roli tančí Zuzana Pokorná, Vronského Ondřej Vinklát. I to má podle Zusky svoji symboliku: „Je tomu právě dvacet let, kdy na jevišti Národního divadla proběhla premiéra baletu Čajkovskij opět z dílny Libora Vaculíka. Tehdy jsem já jako Čajkovskij a Zuzana Pokorná, která teď tančí roli Kareniny, jako jeho žena Antonina Miljukova byli oba přibližně ve věku Ondřeje Vinkláta. Inu, časy se mění, a co bylo dřív, dneska není,“ dodává Zuska.Petr Zuska, který letos oslaví svoje šestačtyřicáté narozeniny, začínal v Tanečním divadle souboru VUS Univerzity Karlovy. Poté se stal členem Pantomimy Na zábradlí Ladislava Fialky, tančil i v Pražském komorním baletu. V letech 1992 až 1998 působil jako sólista Baletu v pražském Národním divadle, v roce 1994 zakončil studium choreografie a režie na Hudební fakultě AMU v Praze. V roce 1998 přijal Petr Zuska angažmá v mnichovském baletu, v roce 1999 nastoupil do baletního souboru divadla v Augsburgu, roku 2000 se stal sólistou v Les Grands Ballets Canadiens v Montrealu. Uměleckým šéfem Baletu Národního divadla v Praze je od července 2002.Ze Zuskových tanečních rolí zůstaly pražskému publiku v paměti nejspíš jeho Dvojník v představení Malý pan Friedemann a Norman Bates v baletu Psycho (za tuto roli získal cenu Českého literárního fondu a Cenu Thálie za rok 1993), či Don José v Carmen (oceněn Thálií za rok 1997), z posledních stojí za zmínku alespoň Mistr v Čarodějově učni.

Foto archiv, DJKT Plzeň

TémataAnna KareninaBalet Divadla J. K. Tyla PlzeňDivadlo J. K. Tyla PlzeňLibor VaculíkPetr Zuska
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Operní panorama Heleny Havlíkové (148)
Další článek Piotr Olech, polská kontratenorová superstar
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up