Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Podcast Plus Hany Polanské: Rozhovor s Evou Karczag a Bettinou Neuhaus
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PostřehyRozhovoryTanec

Podcast Plus Hany Polanské: Rozhovor s Evou Karczag a Bettinou Neuhaus

Naše květnové setkání v podcastové debatě se dvěma významnými osobnostmi světové taneční improvizační scény a zároveň dědičkami postmoderního tance je dokladem, že vztah mezi improvizací a moderními experimentálními tanečními směry není kontrastem mezi vyčerpaným a novým. Spíše má povahu vzájemné ozvěny či podvědomého zrcadlení. Myšlenky Evy Karczag a Bettiny Neuhaus, legendárních umělkyň vyrůstajících v bouřlivých šedesátých letech, se netýkají minulosti, ale toho, co vidí každý den – a proto jsou nám blízké. Díky svým bohatým profesním i osobním zkušenostem se dokážou autenticky vyjadřovat k duchu dnešní doby, kterou společně prožíváme a tančíme.

redakce
Publikováno 28/06/2024
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:

Eva Karczag je umělkyně s maďarskými kořeny, která splupracovala v 70. letech např. s Trishou Brown, uskupením Strider aj. navazuje na post-Judsonovskou estetitku svou vlastní uměleckou praxí, např. ve spolupráci s Crisem Crickmayem a dalšími umělci z jiných oborů.

Bettina Neuhaus je německá tanečnice a lektorka SRT (Skinner Releasing Technique), která v posledních letech udržuje čilý tvůrčí i pedagogický vztah nejen s Prahou, ale i s Brnem (spolek ORBITAspace), ve své umělecké praxi propojuje dlouholetou zkušenost práce s tělem v dialogu s umělci z jiných oborů (hudba, výtvarné umění, světelný design aj.).

Jana Novorytová a Mish Rais jsou performerky, pedagožky, kurátorky, spoludirektorky CreWcollective a organizátorky celé akce.

Performativní přednáška „Along the Lines“, o které se v podcastu hovoří, se uskutečnila 5. května 2024 v prostorách Studia Hrdinů. Na přednášku navazoval týdenní workshop pod vedením obou lektorek zaměřený na rozvoj performativních a pedagogických dovedností a kompetencí. Akce se konala za podpory EU NextGeneration, Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury České republiky.

TémataBettina NeuhausEva KarczagJana NovorytováMish RaisSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Moving Still, umělecká instalace Jiřího Kyliána (foto Serghei Gherciu) Moving Still připomnělo nezastavitelné plynutí času
Další článek Ilustrační foto, vytvořeno pomocí AI (zdroj Freepik, foto Freepik) Město Olomouc vypsalo výběrové řízení na ředitele sloučené filharmonie a divadla
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up