Poslední hit na TikToku: Píseň oslavuje diktátora, Jižní Korea dává stopku

Píseň, v jejímž textu se o Kimovi mluví jako o “přátelském otci” a “skvělém vůdci”, se od svého uvedení v dubnu stala hitem na sociální síti TikTok. “Dává Kim Čong-una za vzor a vyzdvihuje ho,” uvedla v pondělí jihokorejská Komunikační komise.
Na základě bezpečnostního zákona Jižní Koreje jsou v zemi zablokovány všechny severokorejské webové stránky i mediální obsahy. Za projevy sympatie s režimem KLDR hrozí až sedmiletý trest odnětí svobody.
Komise uvedla, že zablokuje celkem devětadvacet verzí písně. Nespecifikovala ale, jak hodlá konkrétně postupovat.
“Ten videoklip je typickou ukázkou obsahu psychologické války, kterou KLDR proti Jižní Koreji vede. Video bylo umístěno na kanál provozovaný za účelem spojení s vnějším světem a jeho hlavním tématem je idealizace a oslava Kima,” uvedl regulátor.
Řada Jihokorejců se na hudební videoklip k Přátelskému otci poprvé podívala v souvislosti s oznámením o jeho zablokování. V některých komentářích se objevily názory, že úřady by měly video nechat nadále přístupné, aby se i ostatní “mohli pobavit”. Uživatelé TikToku dříve uvedli, že jim píseň připomíná starší hity francouzského a španělského popu, jiní ji srovnávali s písněmi švédské skupiny ABBA.
Korejská válka v roce 1953 skončila příměřím, nikoli mírovou smlouvou. Severní a Jižní Korea jsou tak technicky stále ve válečném stavu.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]
live přenos jsem viděl v Aeru. Bylo to úžasné, výprava, kostýmy a předvším Renée Fleming v titulní roli. Představení bylo vtipné, živé. Fakt zážitek. Pan James Jorden asi byl na úplně jiném představení, jinak si nedokážu vysvětlit jeho recenzi. Připomíná mi paní Drápelovou, která taky v pár větách dokáže všechno vidět a slyšet jako špatné
její “kritiky” jsou špatné asi jako tato. Takoví lidé nic nedokázali a připadá mi, že z nich čiší jen závist a snaha lidi co něco dokýzali, pošpinit. Je to smutné
musím souhlasit, že ta recenze observeru je velmi přehnaná.doufám,že by se našlo i lepší představení vdovy i s lepšími interprety apod., ale i toto mi přišlo pěkné, s např. pěknou výpravou a kostýmy a prostě za tím vším je spousta práce a recenze mi moc spravedlivá tedy nepřijde.
a ten komentář k něgušovi… no.
Nejsem kdovíjakou příznivkyní operety, ale občas mě dobře udělaná klasická opereta potěší. Navíc jsem byla zvědavá, jak se s tím MET popere. A nebyla jsem zklamaná. Nemohu samozřejmě posoudit, do jaké míry bylo či nebylo rozumět mluvenému slovu (nám to zvukaři usnadnili)a dovedu so představit lepší představitelku Hanny, než je paní Fleming. Pro danou roli přece jen působila trochu těžkopádně, ale pro mě to byl jen nepodstatný detail. Celkový dojem byl velmi dobrý, kostýmy nádherné, líbila se mi i výprava. K operetě určitý “barvotisk” patří. Představení mi rozhodně nepřišlo katastrofální, z reakcí diváků v MET, které byly slyšet (opakovaný smích a častý potlesk na otevřené scéně), se zřejmě líbilo i jim a reakce v mém okolí v plzeňském kině byly dokonce nadšené…Pro mě rozhodně příjemně strávený večer.
ano, diváci tleskali docela hodně. a i během představení.
Tak nevím, jestli ti všichni spokojení diváci z kin, vstoje aplaudující diváci v MET viděli něci jiného než kritici… k nim se přiřadila i paní Havlíková. Nechci se opakovat, ale myslím, že představení je působivé, taneční,živé a hlavně vtipné, což zase dosvědčoval častý smích jak v kinech tak v MET. Takže kde je ta neoperetnost, těžkopádnost, nevtipnost, netanečnost? Fakt nevím.
To bude tím, že nevzdělané operní publikum místo aby si přečetlo pár kritik a požadovalo zrušení operních divadel, tak jde, koupí si lístek a ještě se nezodpovědně baví.