Pražské jaro 2019: Zahajovací koncert vyprodán během několika minut
Dnes v deset hodin dopoledne byl zahájen prodej vstupenek na 74. ročník festivalu Pražské jaro, který proběhne mezi 12. květnem a 4. červnem 2019. V nabídce je 49 koncertů, na něž je v prodeji 35 tisíc vstupenek. Za první čtyři hodiny bylo prodáno či rezervováno přibližně 5700 vstupenek v hodnotě přesahující 4 mil. Kč. Prodeje online tvořily 81 % celkových tržeb.
Zahajovací koncert byl vyprodán během prvních deseti minut. „Už v první minutě zahájení prodeje jsme na našem webu evidovali 750 zájemců o vstupenky na tyto exponované koncerty,“ vysvětluje ředitel festivalu Roman Bělor enormní zájem o zahájení festivalu. Pražské jaro 12. května 2019 otevřou Bamberští symfonikové se svým českým šéfdirigentem Jakubem Hrůšou. „V této souvislosti bych připomněl, že již čtvrtým rokem mohou přijít diváci do parku na pražské Kampě, kde bude zahajovací koncert v přímém přenosu promítán na velkoplošnou obrazovku, a to díky podpoře společnosti CETIN, která je partnerem festivalu. Nám se velmi zamlouvá, jak tato akce přispívá k demokratizaci zahajovacího koncertu a jeho otevření mladšímu a rodinnému publiku,“ podtrhuje Bělor.
Největší pozornosti se vedle zahajovacího koncertu těší hostování slavných zahraničních orchestrů v čele s Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia – Roma. „Když se tento nejznámější italský orchestr na Pražském jaru 2015 představil domácímu publiku vůbec poprvé, způsobil senzaci,“ říká ředitel festivalu Roman Bělor. „Málokterý orchestr dokáže tak dokonale snoubit vnitřní vášeň s perfektní souhrou vypracovanou do nejmenších detailů. Vůbec nás nepřekvapuje, že je o tento koncert takový zájem, zvláště když přijíždí se svým šéfdirigentem sirem Antoniem Pappanem.“
Nevídané popularitě se těší klavírista Garrick Ohlssson. „Neváhal bych užít označení, že se stal miláčkem českého publika – vždyť jen na Pražském jaru se od svého prvního vystoupení v roce 1973 objevil více než dvacetkrát,“ vysvětluje Bělor. „V rámci připravovaného koncertu navíc spojí síly s ansámblem složeným z nejlepších hráčů Bostonského symfonického orchestru.“
Před dvěma lety festival zahájil víceletý cyklus představující klasickou hudbu Španělska. V programu Pražského jara roku 2019 je připraven zatím nejambicióznější projekt – hostování katalánského Orquestra de Cadaqués s dirigentem Jaime Martínem a hvězdnou houslistkou Leticií Moreno. I tento koncert je v první den prodeje téměř vyprodaný. „Na programu bude jedinečná orchestrální hudba, se kterou se české publikum téměř nemá možnost setkat. Věřím, tuto jedinečnou konstelaci milovníci klasické hudby oceňují.“
Několik set vstupenek se během prvních hodin prodalo na koncert slavného amerického Orpheus Chamber Orchestra, jenž na Pražském jaru v minulosti vystoupil již pětkrát, avšak nyní se vrací po dlouhých devatenácti letech. „Na festival se s nimi vrací i znamenitý klavírista Jan Lisiecki, který na sebe výrazně upozornil při svém pražskojarním debutu v roce 2017,“ uvádí Bělor.
Jsme potěšeni zájmem o recitál houslistky Isabelly Faust, která v rámci jednoho večera přednese kompletní houslové sonáty a partity J. S. Bacha. „Posluchače fascinuje překrásným tónem svých proslulých stradivárek a hlubokým ponorem do každého díla. Je skvělé, že při jejím pražskojarním debutu se publikum setká se se svrchovaným uměním Isabelly Faust v jeho nejniternější podobě: jen Bach a ona,“ zdůrazňuje Bělor.
Poslední vstupenky zbývají na závěrečný koncert festivalu, na kterém vystoupí Orchestre National du Capitole de Toulouse se šéfdirigentem Tuganem Sochijevem. „Program obou jejich vystoupení nabízí špičkové sólisty – na koncertu 3. června flétnista Emmanuel Pahud zahraje brilantní Ibertův koncert, v rámci druhého večera houslista Renaud Capuçon zazáří v Dvořákově houslovém koncertu,“ uvádí Bělor a dodává: „Podle mnohých recenzentů je orchestr z Toulouse ztělesněním francouzského ideálu orchestrálního zvuku, který do popředí staví kultivovanost a průzračnost.“
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]