Ptali jste se: Alena Nachtigalová

Jednatelka společnosti Nachtigall Artists Management odpovídá na dotazy čtenářů Opery Plus
 

Přeji všem čtenářům i „přispěvatelům“ Opery Plus příjemný adventní čas!

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, koho dalšího plánujete přivézt na koncert do Prahy (či jinam v České republice), nad rámec jmen, která již byla zveřejněna. Neplánujete například někoho z následujících: Renée Fleming, Anja Harteros, Christine Goerke, Hui He, Aleksandra Kurzak, Angela Meade, Adrianne Pieczonka, Patricia Racette, Martina Serafin, Nina Stemme, Eva Maria Westbroek, Stephanie Blythe či Dolora Zajick? Určitě by stály za pozvání… Děkuji a přeji mnoho zdaru! (Petr Pučmel)

Vážený pane Pučmele, dokáži si představit, že se v některém našem projektu objeví Anja Harteros či Aleksandra Kurzak nebo Ludmila Monastyrskaja. Další dámy v tomto momentu neplánuji.

Dobrý den, paní Nachtigalová. Můžete se, prosím, blíže vyjádřit ke „kauze Alagna“ z pohledu vaší společnosti? Četl jsem mnohé spekulace o tom, že jste se do celé akce s pompou (a tiskovou zprávou) zapojila, ale když přišlo na „lámání chleba“, nebyla jste ochotna do koncertu finančně investovat. Jaká tedy byla vaše role v tomto projektu? A jaký podíl Art Investu? A proč nebyla vyslyšena nabídka Roberta Alagny, že by přijel zazpívat i bez honoráře a pouze s klavírním doprovodem (on i jeho partnerka Aleksandra Kurzak se tomu na Facebooku dost věnovali). Děkuji a srdečně zdravím. (Pepa)

Vážený pane Pepo, je pravda, že jsem projektu chtěla pomoci. Jednalo se ale pouze o pomoc produkční – tedy samotnou organizaci koncertu, program a související organizační záležitosti. Partnerem managementu pana Alagni, tedy nositelem smluv a tím i pořadatelem, vždy zůstal Art Invest Holding. Jejich smlouva, kterou uzavřeli paní Patáková a pan Zika, byla velmi nestandardní, na což jsem od začátku upozorňovala. Pan Zika měl dojem, že na tento projekt sežene sponzorské zajištění, což se i vzhledem k volbám a dalším projektům nepodařilo. Nicméně pan Zika přesto chtěl koncert zrealizovat, ale za jiných platebních podmínek. Ty ale management (respektive rakouský prostředník) pana Alagni neakceptoval a 31. 10. 2013 smlouvu zrušil. Bohužel, nikdo z nás neví, co bylo rozhodnutí pana Alagni a co rakouské agentury. Jisté je jen to, že rezervační poplatek ve výši 30.000 EUR nebyl navrácen! A opravdu nikdo nenabídl vystoupení za mírnějších podmínek, natož zdarma!!

Dobrý den, byl bych rád, kdybyste mohla rozkrýt četné spekulace o tom, s jakým finančním rozpočtem při pořádání pěveckých recitálů v Praze pracujete, respektive jaké jsou na jedné straně finanční vstupy – dotace z veřejných zdrojů (granty a další) a na straně druhé váš čistý průměrný zisk u jednoho takového koncertu? Děkuji předem a přeji hodně dalších úspěchů. (Lubomír Hora, Praha)

Vážený pane Horo, vše najdete ve zveřejněných listinách – výročních zprávách.Dobrý den, v čem vidíte hlavní chyby vaší konkurence, že neuspěla? Myslím tím celou řadu postupně zrušených koncertů společnosti Art Invest Holding… (PZ)

Určitě neznalost trhu, produktu a možná naivní představa, že v kultuře se dá vydělat tolik peněz jako ve sportu.

Můžete prosím sdělit, proč nebyl pražský prosincový koncert Thomase Hampsona přístupný veřejnosti, ale jen uzavřené skupině bankéřů? Tímto jsem velmi rozladěna, není to přitom poprvé, co se něco podobného děje. (Karla H., Praha)

Vážená paní Hajšmanová, nevím, v jakém oboru pracujete, ale já jsem podnikatel. A musím přežívat i v situaci, která je mnohdy kultuře nepříznivě nakloněna. Jsem velmi ráda, že i díky „skupinám bankéřů“ se mi daří úspěšně financovat celou koncertní řadu. A také díky nim je i tento koncert zaznamenán Českou televizí.

Naposledy jste slibovala, když v Praze proběhl koncert Simona Keenlysida, na který nebylo možné se dostat, že s ním vymýšlíte nový projekt, se kterým by v Praze znovu vystoupil. Jak jste daleko? Už víte, kdy přijede? (Karla H., Praha)

Ano, 27. ledna 2015!

Dobrý den, rád bych vás jen pozdravil a poděkoval za báječné pěvecké recitály, mezi nimiž se opravdu nenajde jediný, který by nestál za návštěvu. Hodně zdaru do dalších let! (Václav Štibinger, Beroun)

Vážený pane Štibingere, děkuji vám za laskavá slova. Přeji vám vše krásné a vynasnažím se, abych pro všechny z vás zajistila mnoho krásných zážitků. Vše krásné i vám.Dobrý den, paní Nachtigalová, vím, že to jsou veřejné informace, k dohledání na stránkách úřadů, ale určitě je ráda shrnete. Jak velkou finanční podporu od města a státu jste dostala a jak jste s ní spokojená? (Anna V.)

Vážená paní Anno V., dostávám pouze podporu od města Prahy, ne ministerstva kultury. A jsou to opravdu plně dohledatelné částky.

Dobrý den, moc jsme smutní z toho, že v Praze nakonec nezpíval Roberto Alagna. Kde se stala chyba? Myslím, že to je pro nás velká ostuda, nemluvě o tom, jak se neustále měnilo místo konání koncertu a program. Jaká je šance, že se Roberto v Praze přece jen objeví? (IK, Kolín)

Již jsem na stejnou otázku odpovídala výše. V tomto momentě žádné datum potvrdit nemohu, je to otázka finanční dohody, ke které jsme zatím nedospěli.

Dobrý den, blahopřeji ke spoustě báječných koncertů. Kdy znovu přijede Anna Netrebko? (MB, Mladá Boleslav)

Věřím, že brzy:-)

Všem přeji krásné Vánoce, mnoho lásky, laskavosti a tolerance. Alena Nachtigalová
Foto archiv

Související články


Reakcí (4) “Ptali jste se: Alena Nachtigalová

  1. Otázkou je, jaké bude další směřování paní Nachtigalové: zda se budou stále „otáčet“ operní megastar, které jsou zárukou vyprodání sálu (Bartoli, Garanča, Villazon, Kaufmann), anebo budeme mít příležitost vidět a slyšet i pěvnce, kteří sice nejsou tak mediálně známí, ale o nic méně kvalitní, byť s rizikem, že na ně bez nákladné propagace nepřijde dostatek lidí…

  2. Ráda bych věděla, co chtěla paní Nachtigalová říct tím, že panu Zikovi(?) někdo nevrátil 30000 Euro. To myslela management R. Alagni z Rakouska? Proč to paní Nachtigalovou trápí, pokud by to nebyla „její záležitost“? Pokud někdo někomu něco dluží, asi by se měl ten, komu se dluží, obrátit na soud…..
    A jaké platební podmínky byly nabízeny panu Alagnovi, že nebyly přijaty? Je vůbec „standardní“, aby se zpěvákům těsně před koncertem nabízela změna platebních podmínek, které jsou ve smlouvě dohodnuty? Myslím, že kolem tohoto koncertu se stále jen mlží. Paní Nachtigalová měla vůbec nějakou smlouvu s panem Zikou a na jakou činnost? Pan Zika se, pokud vím, vůbec k této „kauze“ nevyjádřil, ač byl, dle paní Nachtigalové, „stále nositelem smlouvy“ a tudíž za tuto blamáž asi nejvíce zodpovědný !!!
    Doufám, že si další zpěváci po téhle ukázce české „pohostinnosti“ rozmyslí pořádání koncertu v Praze za nesmyslně vysoké vstupné…

    1. Děkuji za informaci. Našla jsem to na stránkách AIH – bylo to napsáno až poté, co se zrušení tohoto koncertu začalo být mediálně probíráno. Ale zákazníci si snad zasloužili informaci hned po zrušení.
      Moc mne také nepotěšila informace, že se ceny vstupenek snížily po přesunu do Obecního domu. Pro české zákazníky to neplatilo, ti zahraniční dostali snížení ceny! Velmi zajímavá informace…
      Nízký zájem? No to se tak trochu dalo čekat při cenách 7000 Kč za nejlepší místa a cca 1000 Kč na stání. V zahraničí jsou ceny za podobné koncerty nižší.

Napsat komentář