Sedm nejdražších minut Rolanda Villazóna

Fanoušci, kteří v neděli navečer přišli na koncert v parku Tivoli v dánské metropoli, a kteří se těšili na to, že uvidí a hlavně uslyší svého Rolanda Villazóna živě na velkolepém koncertě, si nyní musejí připadat přinejmenším podvedeni.

Vstupné na nedělní koncert slavného tenoristy se pohybovalo mezi 500 a 1 250 dánskými korunami (tedy v přepočtu od 1 600 až po 4 000 českých korun), všechna místa byla beznadějně vyprodána. Mexický tenorista měl v Tivoli Gardens v Kodani v neděli večer přednést ve dvouhodinovém programu písně a známé árie.

Villazón sice opravdu vystoupil a zazpíval, jenže – jenom tři kratičké písně. Navíc prý žádnou z nich čistě a dobře. Pak beze slova odešel a na pódium se už nevrátil. Pravdou je, že dirigent koncertu Henrik Engelbrecht předem diváky upozornil na to, že tenor je nachlazený, a že bude zpívat v indispozici. Podle zahraničních médií jsou tu však jistá ale.

Například švédský deník Politiken připomíná, že Rolando Villazón, který má problémy s hlasem už skoro dva roky, zrušil svůj koncert v Tivoli už dvakrát. Navíc nikdy to nebylo dostatečně předem ohlášeno, koncert byl pokaždé zrušen na poslední chvíli, vždy z důvodu údajného umělcova nachlazení.

Nejnovější nedělní koncert Rolanda Villazóna po jeho odchodu do hotelu pokračoval dál. V programu vystoupily podle plánu sopranistka Stéphanie Loris a mezzosopranistka Audry Kessedjian. Pak pořádající agentura oznámila, že vstupné se vracet nebude, a že se ani nepočítá s tím, že by se program opakoval v jiném termínu. „Byl to opravdu nepovedený večer, ale peníze se bohužel vracet nebudou,“ potvrdil dnes mluvčí švédské veřejnoprávní televize, která koncert živě přenášela.


Tato událost znovu rozvířila dohady o tom, zda by Rolando Villazón – ještě před rokem tak populární tenorista – neměl svoji kariéru ukončit, protože se v očích veřejnosti stává nespolehlivým, a protože jeho často odříkaná účast na veřejných vystoupeních může pořadatelům přinést nedůvěru návštěvníků a v neposlední řadě i nemalé finanční ztráty.

Související články


Reakcí (11) “Sedm nejdražších minut Rolanda Villazóna

  1. Když už koncert neodřekne, tak většinou zpívá příšerně. Je to velmi, velmi zářný příklad toho, že výběr repertoáru, technika zpěvu a častost vystupování, by měly být tím, co je pro umělce nejdůležitější. Jinak na chvilku zazáří a pak natrvalo zhasnou. Tyhle konce jsou nedůstojné. V Tivoli jsme byli loni, je to krásné místo a dokáži si představit, že to spoustu lidí naštvalo. Mě navíc tato zpráva natrvalo odradila od koupě vstupenek na jakýkoliv koncert s R. Villazónem v programu.

  2. Před časem se na tomhle portále objevily debaty nad ztvárněním jakési role R. Villazónem (tuším v WSO). Tehdy někteří psali, že jaksi "tlačí" na hlas. To on opravdu tlačil, vždy velmi silně a forte zpíval, neodstiňoval. Že skončí tak rychle a s ostudou svou kariéru, jsem však neočekával.

  3. Takové zprávy se čtou se slzou v oku. Jestli je to tak, jak se říká, je Rolandova kariéra asi u konce. Přesto ho považuji za jednoho z největších tenorů všech dob, který udělal pro klasický zpěv za svou krátkou kariéru spoustu práce. Jeho úžasné nahrávky o tom budou navždy svědčit.
    Vladimír Malý

  4. Malá odbočka: glosa Věry Drápelové ve včerejší MF Dnes. Měli by mladí čeští pěvci pracovat raději ve fast foodu, než si kazit hlasy při kšeftech v Hybernii a jinde?

    Salcburk příliš Čechů nezve. Je to náhoda?

    Zápisník

    Při návštěvě Salcburského festivalu napadají člověka různé otázky. Tak třeba účast na této akci je známkou prestiže. A nelze si například nevšimnout, že Česká filharmonie už delší dobu chybí. Jistě, letos účinkuje na BBC Proms, ale i tak bychom čekali, že její management zajistí více špičkových angažmá.
    Také je zřejmé, že ve světové (nejen salcburské) „extralize“ nemáme žádného houslistu a pianistu střední a mladé generace. Z pěvců se v Salcburku v posledních letech objevily Magdalena Kožená a Martina Janková a nyní tu byl v menších rolích Adam Plachetka.
    A propos, pěvci: od roku 2008 festival pořádá Young Singers Project, letní školu pro talenty. Zájem je velký, výběrové síto husté, ale stejně bude zajímavé sledovat, zda se do ní dostane někdo z Česka. Nebo se o to aspoň pokusí.
    Některé naše mladé zpěváky lze totiž najít v komerčních show pro návštěvníky Prahy třeba v Divadle Hybernia. Takhle chtějí umělecky růst? To už by snad bylo lepší (ne-li výnosnější) přivydělat si ve fast foodu a učit se na přenosech ze světových divadel do kinosálů.
    Tedy pokud vůbec existuje nějaká umělecká ambice sahající za Dolní Dvořiště. Třeba až do Salcburku.

  5. Pro JK
    Diana Damrau myslím čeká děcko, proto asi zrušila koncerty, doufám, že se pak na scénu vrátí, je vynikající zpěvačka i herečka – viděla jsem ji na živo v MET jako Gildu, "Vévoda" Calleja byl vedle ní velmi slabý (nepříliš silný hlas, i když s hezkou barvou (na Ottavia nebo Lenského O.K.), nulové charisma)…

    Salzburg je sice prestižní záležitost, ale ty jejich odporné produkce zabíjejí krásu hudby i úsilí kvalitních interpretů.

    Jestli to je konec Villazonovy kariery, je to smutné, ale asi se nechal uštvat operními agenty, aby zpíval často a i repertoár, na který ještě mohl nějakou dobu počkat a hlas šetřit.
    Kdo jste četl rozhovor se 77letou M.Caballé, víte, o čem mluvím… Také hovořila o tom, že mnozí současní režiséři a produkce neberou v potaz skladatele ani libreto, oni operu nepřipravují srdcem, chtějí presentovat hlavně sebe (i Salzburg !), ani řada zpěváků dnes srdcem nezpívá. Ale – abych parafrázovala Vančuru: "dobrých zpěváků/zpěvaček je šlakovitě málo, avšak jsou!" … i dnes, a nejlepší jsou ti, kteří se nespoléhají jen na marketing a nechtějí být rychle superstar…
    JF

Napsat komentář