Severočeská filharmonie Teplice nahrála v prosinci tři nové koncerty, dostupné budou on-line.

Provedení koncertu, jeho záznam a zprostředkování po internetu. V současných podmínkách jediná možnost, jak vrátit kulturu lidem. I Severočeská filharmonie Teplice proto přistoupila na model záznamu své produkce a zveřejnění on-line. Během prosince připravila tři nové nahrávky koncertů, které se postupně objeví nejenom na internetových stránkách filharmonie, ale zůstanou také v archivu Českého rozhlasu nebo HAMU.

Petr Vronský a Severočeská filharmonie Teplice (zdroj SČF)

„Reagujeme tak na současnou situaci, která stále není nijak příznivá. Vládní opatření zasáhla nejenom konec loňské sezóny, ale i tu letošní. V roce 2020 jsme museli zrušit 78 koncertů v tuzemsku i zahraničí a ani výhled do budoucna nám nedává jistotu lepších zpráv. Proto jsme rádi, že se nám podařilo realizovat tyto tři nahrávky, které umožnily orchestru smysluplně pracovat v podmínkách, které nyní jsou,“ vysvětluje ředitel Severočeské filharmonie Teplice Roman Dietz.

První nahrávkou, která je již k dispozici na stránkách filharmonie, se staly Námluvy Pelopovy, 1. díl trilogie Hippodamie s dirigentem Jiřím Petrdlíkem a sólisty Městského divadla v Mostě. Koncert měl původně zaznít v Praze v rámci 23. Melodramfestu u příležitosti dvojího jubilea skladatele Zdeňka Fibicha. Na druhé nahrávce zazní koncert z původní dramaturgie sezóny: Symfonie č. 5 e moll Petra Iljiče Čajkovského a Symfonie – koncert pro violoncello e moll Sergeje Prokofjeva se sólistou Václavem Petrem. „Tento koncert byl nahrán přímo Českým rozhlasem a filharmonie rovněž získá jeho nahrávku, stejně jako z třetího prosincového koncertu, který byl realizován ve spolupráci s HAMU,“ dodává ředitel filharmonie Dietz. Na třetím koncertě filharmonie za řízení dirigenta Jana Bubáka realizovala zvukový záznam premiér skladatelských prací studentů HAMU (Petr Hora, Patrik Kako, Henri Kliment a Noemi Savková z JAMU).

„Koncerty před zaplněným sálem jsou samozřejmě pro interpreta to nejlepší. Tento typ práce se spíše podobá nahrávkám v rozhlasovém studiu, kde jsou kladeny nároky na dokonalé technické provedení, bohužel na úkor emocionální stránky, kterou pomáhá dotvářet právě přítomnost publika. V případě tohoto koncertu šlo o krásnou a také náročnou práci se skvělým violoncellistou Václavem Petrem a už z prvních zkoušek s orchestrem jsem cítil výbornou připravenost a radost z práce,“ říká šéfdirigent Severočeské filharmonie Petr Vronský.

Severočeská filharmonie Teplice (zdroj SČF)

Prosincová natáčení přitom nejsou poslední. Filharmonie bude v podobném modelu pokračovat i v lednu, dle aktuálního vývoje vládních zákazů. Nahrávané koncerty nebudou obsahem kopírovat původně plánovanou sezónu, dramaturgie bude přizpůsobena přáním posluchačů a abonentů filharmonie. V lednu to budou dva koncerty, jejichž termíny se lidé včas dozvědí na internetových stránkách nebo sociálních sítích filharmonie.

5 3 votes
Ohodnoťte článek

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments