Severočeská filharmonie Teplice nahrála v prosinci tři nové koncerty, dostupné budou on-line.

Provedení koncertu, jeho záznam a zprostředkování po internetu. V současných podmínkách jediná možnost, jak vrátit kulturu lidem. I Severočeská filharmonie Teplice proto přistoupila na model záznamu své produkce a zveřejnění on-line. Během prosince připravila tři nové nahrávky koncertů, které se postupně objeví nejenom na internetových stránkách filharmonie, ale zůstanou také v archivu Českého rozhlasu nebo HAMU.

Petr Vronský a Severočeská filharmonie Teplice (zdroj SČF)

„Reagujeme tak na současnou situaci, která stále není nijak příznivá. Vládní opatření zasáhla nejenom konec loňské sezóny, ale i tu letošní. V roce 2020 jsme museli zrušit 78 koncertů v tuzemsku i zahraničí a ani výhled do budoucna nám nedává jistotu lepších zpráv. Proto jsme rádi, že se nám podařilo realizovat tyto tři nahrávky, které umožnily orchestru smysluplně pracovat v podmínkách, které nyní jsou,“ vysvětluje ředitel Severočeské filharmonie Teplice Roman Dietz.

První nahrávkou, která je již k dispozici na stránkách filharmonie, se staly Námluvy Pelopovy, 1. díl trilogie Hippodamie s dirigentem Jiřím Petrdlíkem a sólisty Městského divadla v Mostě. Koncert měl původně zaznít v Praze v rámci 23. Melodramfestu u příležitosti dvojího jubilea skladatele Zdeňka Fibicha. Na druhé nahrávce zazní koncert z původní dramaturgie sezóny: Symfonie č. 5 e moll Petra Iljiče Čajkovského a Symfonie – koncert pro violoncello e moll Sergeje Prokofjeva se sólistou Václavem Petrem. „Tento koncert byl nahrán přímo Českým rozhlasem a filharmonie rovněž získá jeho nahrávku, stejně jako z třetího prosincového koncertu, který byl realizován ve spolupráci s HAMU,“ dodává ředitel filharmonie Dietz. Na třetím koncertě filharmonie za řízení dirigenta Jana Bubáka realizovala zvukový záznam premiér skladatelských prací studentů HAMU (Petr Hora, Patrik Kako, Henri Kliment a Noemi Savková z JAMU).

„Koncerty před zaplněným sálem jsou samozřejmě pro interpreta to nejlepší. Tento typ práce se spíše podobá nahrávkám v rozhlasovém studiu, kde jsou kladeny nároky na dokonalé technické provedení, bohužel na úkor emocionální stránky, kterou pomáhá dotvářet právě přítomnost publika. V případě tohoto koncertu šlo o krásnou a také náročnou práci se skvělým violoncellistou Václavem Petrem a už z prvních zkoušek s orchestrem jsem cítil výbornou připravenost a radost z práce,“ říká šéfdirigent Severočeské filharmonie Petr Vronský.

Severočeská filharmonie Teplice (zdroj SČF)

Prosincová natáčení přitom nejsou poslední. Filharmonie bude v podobném modelu pokračovat i v lednu, dle aktuálního vývoje vládních zákazů. Nahrávané koncerty nebudou obsahem kopírovat původně plánovanou sezónu, dramaturgie bude přizpůsobena přáním posluchačů a abonentů filharmonie. V lednu to budou dva koncerty, jejichž termíny se lidé včas dozvědí na internetových stránkách nebo sociálních sítích filharmonie.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


5 3 votes
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments